مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

«سارا بهمنیار» بانوی گیلانی تیم ملی کاراته، موفق به کسب اولین جواز حضور در المپیک توکیو شد.

سارا بهمنیار

«محمد رضاعابدی محزون» رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان گیلان به همشهری آنلاین گفت: «سارا بهمنیار» بانوی کاراته کار اهل شهرستان آستانه اشرفیه گیلان در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم با کسب مدال و امتیازات لازم در مسابقات آسیایی و جهانی توانست در رنکینگ فدراسیون جهانی کاراته این سهیمه را کسب کند. وی در کشورهای اتریش، توکیو، امارات، مسکو، استانبول و لیسبون پرتغال موفق به دریافت دو مدال طلا، یک نقره و برنز شد.  
محزون اضافه کرد: بهمنیار به دلیل ممارست در کسب مدال در لیگ‌های جهانی و اختلاف امتیاز زیاد با سایر رقبا به عنوان دومین کاراته کار از سوی فدراسیون جهانی کاراته، موفق به دریافت سهمیه المپیک شد.  
وی با تأکید به اینکه بهمنیار اولین بانوی گیلانی راه یافته به المپیک توکیو است افزود: ورزش گیلان در این دوره از رقابتهای المپیک، رکورد زنی تاریخ از خود بر جای گذاشت و بهمنیار سومین گیلانی بود که توانست این سهمیه را برای ورزش گیلان برای حضور در المپیک توکیو کسب کند. این در حالیست که در المپیک‌های گذشته گیلان فقط دو سهمیه داشت.  
در حال حاضر نازنین ملایی دیگر ورزشکار گیلانی در رشته رویینگ تک نفره تیم ملی قایقرانی کشور از امیدهای اصلی کسب سهمیه المپیک برای ورزش قهرمانی گیلان است. همچمنین علی آقا میرزایی در کایاک تک نفره و پریسا محمد زاده و آتنا رئوفی در کایاک دو نفره از دیگر امیدهای کسب سهمیه المپیک هستند که در حال حاضر در مسابقات حضور دارند.
سارا بهمنیار بانوی کاراته کار گیلانی کسب مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۱۸ اسپانیا، طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ مسکو، برنز لیگ جهانی امارات متحده عربی ۲۰۲۰، مدال برنز ۲۰۲۱ ترکیه و امتیاز ۵۶۴۷ از مسابقات کاراته وان لیسبون را در کارنامه ورزشی خود دارد.

کد خبر 598441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha