همشهری‌آنلاین: مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در گروه‌های آزمایشی کنکور 87 تا پایان روز جمعه 18 مرداد ماه تمدید شد

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اعلام این مطلب گفت: به اعتقاد ما داوطلبان می‌توانستند در موعد تعیین شده قبلی، تعیین رشته کنند ولی به دلیل فراهم نمودن تسهیلات بیشتر و در نظر گرفتن تنگناها و موانع احتمالی برخی داوطلبان در انتخاب رشته، به تصمیم مسوولان سازمان سنجش، این زمان از ساعت 24 امشب ( سه شنبه ) به ساعت 24 روز جمعه 18 مردادماه افزایش یافت.

به گفته حسین توکلی، تاکنون بیش از 60 درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری امسال، تعیین رشته تحصیلی خود را انجام داده اند.

وی از توزیع دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای داوطلبانی که تاکنون موفق به دریافت دفترچه شماره 2 نشده اند در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه همین هفته خبر داد و اظهار داشت: این اقدام با همکاری سازمان سنجش و شرکت پست و در راستای فراهم آوردن تسهیلات لازم برای داوطلبان صورت می گیرد.

توکلی توضیح داد: بنا بر این تصمیم، دفترچه‌های انتخاب رشته‌های تحصیلی ( دفترچه شماره 2) منحصرا در باجه‌های مرکزی شهرستان‌های مختلف کشور از ساعت 8 صبح تا 7 بعد از ظهر روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 16 و 17 مردادماه توزیع خواهد شد.

معاون اجرایی سازمان سنجش در خصوص چگونگی و زمان توزیع دفترچه‌های انتخاب رشته در شهرستان تهران گفت: توزیع این دفترچه‌ها در شهرستان تهران از ساعت 8 صبح تا 7 بعد از ظهر روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، 16 و 17 مردادماه تنها در مناطق پستی 11، 13، 14، 15، 16، 17، 18 و 19 انجام می‌شود.

انتخاب رشته داوطلبان کنکور امسال از صبح روز 11 مردادماه به صورت اینترنتی آغاز شده و پیش از این، آخرین مهلت انتخاب رشته تحصیلی داوطلبان از سوی سازمان سنجش، تا پایان امروز سه شنبه اعلام شده بود.

کد خبر 59933

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز