مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

رئیس اداره منابع طبیعی رشت از ضرب و شتم ۲۰ نفر از مأموران یگان حفاظت و کارکنان اداره منابع طبیعی رشت توسط متصرفان ارضی ملی خبر داد.

یگان حفاظت

«مهدی پور میرزایی» با بیان این مطلب به همشهری آنلاین گفت: هفت گروه شامل ۲۰ نفر از مأموران یگان حفاظت و کادری این اداره کل برای رفع تصرف سه هکتار از زمین‌های ملی واقع در ساحل روستای حاجی بکنده بخش خشکبیجار در حال انجام وظیفه بودند که از سوی ۱۵ نفر از متصرفان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه هشت مأمور مصدوم شدند و یکی از مصدومان هم در بیمارستان پورسینای رشت بستری شد، اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت عمومی این افراد مساعد است.

در همین رابطه سرهنگ «محمد قربانی لرد» فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی گیلان به همشهری آنلاین افزود: ماموران یگان حفاظت به منظور برچیدن آلاچیق های ساحلی که از سوی بومیان منطقه در نوار ساحلی حاجی بکنده شهرستان رشت احداث شده بود در حین انجام وظیفه مورد حمله متصرفان قرار گرفتند.

 وی با تاکید بر اینکه اواخر سال گذشته حدود ۸ هکتار از اراضی ملی منطقه بر اساس رای دیوان عدالت اداری از سازمان منطقه ازاد انزلی گرفته و به منابع طبیعی استان باز پس داده شد، تاکید کرد:هنوز تعداد زیادی از اراضی در اختیار منطقه آزاد انزلی قرار دارند که این مساله منجر به سو استفاده بومیان و تصرف اراضی ساحلی برای استفاده شخصی شده است. لذا با بازگشت چند هکتار از این اراضی به منابع طبیعی، ماموران یگان نسبت به جمع آوری ابزار و ادوات مصرفین اقدام کردند که مورد ضرب و شتم واقع شدند.

کد خبر 601888

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha