رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز اول خرداد حق دسترسی به دوربین‌های سازمان انرژی اتمی را ندارد.

محمدباقر قالیباف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر امروز یکی از نمایندگان مجلس درباره پایان حق دسترسی بازرسان آژانس به تصاویر مراکز هسته‌ای ایران گفت: ما مصمم هستیم قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در زمان‌های مشخص و بر اساس مصوبات اجرا شود و مقام معظم رهبری هم بارها بر این موضوع تاکید فرمودند.

قالیباف تاکید کرد: فرصت سه ماهه آژانس تا اول خرداد بود و بر این اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حق دسترسی به تصاویر و اطلاعات سازمان انرژی اتمی را ندارد و روز گذشته هم در این باره بحث و تصمیم‌گیری شد.

خبرگزاری ای‌پی پس از پخش تلویزیونی سخنان رئیس مجلس درباره پایان حق دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تصاویر مراکز هسته‌ای ایران در خبری کوتاه مدعی شد این اقدام می‌تواند به تنش‌ها در تلاش‌های دیپلماتیک در وین برای نجات دادن توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی دامن بزند.

بر اساس قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس شورای اسلامی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فقط سه ماه فرصت داشت به تصاویر دوربین‌های نصب‌شده در مراکز هسته‌ای ایران دسترسی داشته باشد و با لغو نشدن تحریم‌ها، این مهلت رسما روز اول خرداد (۲۲ ماه می) به پایان رسیده است.

قرار است رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز یکشنبه درباره پرونده هسته‌ای ایران نشست خبری برگزار کند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه ماه فرصت داشت به تعهدات خود عمل کند اما اینگونه نشد و روز گذشته هم فرصت قانونی آن‌ها به اتمام رسید. بر اساس قانون باید کلیه تصاویر و فیلم‌هایی که در دوربین‌های سازمان انرژی اتمی ضبط شده پاک شود و انتظار ما از رئیس سازمان انرژی اتمی این است که هر چه زودتر خبر دهد فرصت آژانس تمام و ذخیره تصاویر و فیلم‌ها پاک شده است.

کد خبر 602802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha