یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

علی اصغر محمدی: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: واگذاری فضاهای آموزشی مدارس دولتی به مدارس غیرانتفاعی با وجود مدارس دو نوبته عقلانی نیست و موجب تشدید بی‌عدالتی آموزشی می‌شود.

حبیب‌الله بوربور در پاسخ به سؤال همشهری در باره دلیل واگذاری برخی مدارس دولتی به مدارس غیرانتفاعی در حالی که استان تهران با کمبود مدرسه مواجه است، افزود: اگر در منطقه‌ای به مدرسه دولتی نیاز باشد هیچ عقل سلیمی حکم نمی‌کند که این مدارس به غیرانتفاعی تبدیل شوند.

وی تأکید کرد که در تهران کمبود معلم نداریم بلکه با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم که درصورت صحت خبر واگذاری مدارس دولتی به مدارس غیرانتفاعی، بر مشکلات فعلی اضافه می‌کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: به‌عنوان مسئول تامین فضای آموزشی در کشور اعتقاد دارم کمبود فضای آموزشی و پرورشی ادامه دارد و به این زودی‌ها رفع نمی‌شود. این در حالی است که یک نوبته شدن همه مدارس کشور جزء اولویت‌های آموزش و پرورش است.

بوربور با اشاره به تراکم جمعیت دانش آموزی در اغلب مدارس کشور گفت: درحالی‌که فضای کافی برای انجام کارهای فرهنگی و آموزشی وجود ندارد، همچنین در نوبت صبح دانش آموز و معلم شاداب‌ترند و کیفیت آموزش در مدارس یک‌نوبته بالا می‌رود، اگر فضای آموزشی دولتی به مدارس غیرانتفاعی واگذار شود بر مشکلات می‌افزاید و به همین دلیل با آن برخورد قانونی می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور در ادامه از افزوده شدن 4 هزار و 500 مدرسه به فضای آموزشی کشور در مهر ماه امسال خبر داد.

این در حالی است که وی پیش‌تر از تحویل 6 هزار مدرسه خبر داده بود. بوربور دلیل این کاهش را ابلاغ نشدن به موقع موافقتنامه‌ها و کاهش میزان اعتبارات تخصیص یافته دانست و در باره روند مقاوم‌سازی‌ مدارس فرسوده کشور نیز  ادامه داد: سال گذشته 25 طرح مقاوم‌سازی‌ اجرا شد و قرار است امسال 310 مدرسه در این طرح قرار گیرد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در باره مشکلات اجرای این طرح افزود: یکی از دشواری‌های اجرای این طرح آن است که باید مقاوم‌سازی‌ این مدارس از اول تیر ماه شروع شود  و تا مهر ماه پایان یابد.

افزایش 151 هزار کلاس درس به فضای آموزشی

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در باره  افزایش 151 هزار کلاس درس به‌فضاهای آموزشی کشور،  گفت: از این فضاها در مدارس کشور به‌عنوان کارگاه، آزمایشگاه، نمازخانه و سالن ورزش استفاده می‌شود و درصورت برنامه ریزی مناسب می‌توان از این فضاها استفاده بهینه کرد.

به‌طور مثال می‌توان کلاس درس دینی را   در نمازخانه برگزار کرد. به گفته بوربور،  با یک برنامه ریزی دقیق می‌توان به جای ساخت مدرسه، با ساخت کلاس درس، ظرفیت مدارس را افزایش داد.

درصورت ساخت 2 کلاس درس در هر مدرسه می‌توان از تعداد مدارس  دونوبته به ویژه در دوره متوسطه کم کرد.

رئیس سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور  خاطر نشان کرد:   با دستور رئیس‌جمهوری  مسئولیت نگهداری مدارس به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس واگذار شده است.

کد خبر 60291

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز