یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

مردی که 60 بارسابقه دستگیری در پرونده کیفری خود دارد، تنها چند ساعت پس از آزادی از زندان دوباره دست به سرقت زد.

سارق سمج

سیدنی: به گفته این سارق سمج، او به سرقت معتاد شده است و تنها به این دلیل اقدام به سرقت خودرو می‌کند که این کار را دوست دارد. او تا کنون هیچ یک از خودرو‌هایی را که سرقت کرده به فروش نرسانده یا بیشتر از چند ساعت با آنها رانندگی نکرده است.

این مرد در سرقت آخر خود یک تعقیب و گریز تمام عیار با پلیس انجام داد و پس از برخورد با چند خودرو در بزرگراه، سرانجام تحت محاصره ماموران پلیس درآمد. به گفته متخصصان این مرد بیش از زندان به درمان تحت نظر روانپزشک نیاز دارد تا بتواند این عادت زشت خود را ترک کند.

خلبان بدون گواهینامه

مادرید: به پایان رسیدن مهلت اعتبار گواهینامه خلبانی یک خلبان، موجب لغو پرواز یک هواپیما شد. این خلبان فراموش کرده بود برای تمدید اعتبار گواهی پرواز خود اقدام کند و به همین دلیل مقامات فرودگاه از پرواز هواپیمایی که او خلبانش بود جلوگیری کردند.

اما در بین مسافران این هواپیما خانواده‌ای بودند که اصرار داشتند در همان روز به سمت مقصدشان پرواز کنند و پرسنل فرودگاه هم اعلام کردند چون گواهی پرواز این خلبان اعتبار ندارد، آنها نمی توانند امنیت پرواز و تسلط خلبان بر پرواز را تضمین کنند.

این خانواده که چاره‌ای نداشتند مجبور شدند به همین پرواز رضایت دهند و با خلبان بدون گواهینامه پرواز کنند. البته آنها سالم به مقصد رسیدند اما بلافاصله پس از اینکه هواپیما فرود آمد به دادگاه رفتند تا از این خط هوایی و خلبان آن شکایت کنند. آنها درخواست 3 هزار و 360 دلار غرامت کرده‌اند.

بررسی مجدد 7 هزار پرونده پلیسی

کانبرا: پس از اینکه مشخص شد یک مجرم به دلیل خطا در آزمایش DNA به اشتباه از زندان آزاد شده است، پلیس اعلام کرد در مورد 7 هزار پرونده‌ای که بر مبنای آزمایشات DNA حل و فصل شده است مجددا تصمیم‌گیری کرده و دوباره آنها را بررسی می‌کند.

این تصمیم زمانی اتخاذ شد که مردی که به اتهام قتل زنی 35 ساله و دخترش دستگیر شده بود، پس از آزمایش DNA از زندان آزاد شد.

پلیس می‌گوید تکنولوژی‌ای که چند دهه قبل برای آزمایش DNA مورد استفاده قرار می‌گرفته است به اندازه کافی دقیق نبوده و همانگونه که اکنون پس از 20 سال پرده از راز این جنایت برداشته شده و آزمایش DNA اشتباه اعلام شده است، باید در مورد پرونده های دیگر هم بررسی‌های تازه انجام شود.

گفتنی است برای اجرای این پروژه از کل پرسنل پلیس درخواست شده تا به صورت فوق‌العاده کار کنند.

مواد مخدر در خودروی پلیس

مکزیکوسیتی: مردی که خودروی متعلق به پلیس را از یک حراجی خریداری کرده بود، از پیدا کردن مقدار زیادی کوکائین در آن شگفت‌زده شد. پلیس محلی چندی پیش تصمیم گرفت خودرو‌های قدیمی‌اش را از طریق اینترنت حراج کند.

این مرد پس از خرید خودرو آن را به کارواش برد و در حالی که  صندلی عقب را خالی می‌کرد، یک کیسه پلاستیکی حاوی کوکائین در آن پیدا کرد. ‌‌وی پس از پیدا کردن این بسته آن را به اداره پلیس تحویل داد.

ماموران پلیس اعلام کردند که به احتمال بسیار زیاد این بسته از قاچاقچیان دستگیر شده در خودرو جا مانده است.

به گفته آنها، قاچاقچیان مواد مخدری را که در جیب‌های خود پنهان کرده بودند، پیش از پیاده شدن از خودرو به طور عمد در وسیله نقلیه جا گذاشتند تا موارد جرم خود را کاهش دهند. این درحالی است که ماموران موظفند پیش از سوار کردن متهمان به خودرو، به طور کامل آنها را بازرسی بدنی کنند.

کد خبر 60310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز