سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

شهردار تهران شامگاه 24 مهر و همزمان با آخرین شب از لیالی قدر ، در حسینه مکتب المهدی (عج) تهران حاضر شد و به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش سما ، دکتر محمدباقر قالیباف - شهردار تهران -  که در حسینیه مکتب المهدی (عج) حاضر شده بود ، گفت: شب قدر، شب سرنوشت ماست و ما باید در چنین شبهایی راههای رسیدن به خدا را نزدیکتر کنیم. ما باید تمام تلاش خود را انجام داده تا بتوانیم در این شبها جزء مخاطبان الهی قرار گیریم.

وی افزود: محبت اهل بیت نیز یکی از راههای میانبر رسیدن به سیر الی ا... است و باید به این موضوع توجه داشت که محبت اهل بیت(ع) بدون معرفت و تزکیه اتفاق نخواهد افتاد.

به گفته دکتر قالیباف حرکت انسانها باید از مسجد تزکیه باشد تا درهای قرب به توحید و ولایت بر روی آنها باز شود.

وی در ادامه گفت: نکته بعدی که در زندگی ما مهم است داشتن یک الگو نظیر ائمه معصومین و ولایت است و اگر ما ادعا داریم که جزو شیعیان حضرت علی (ع) هستیم باید چنین الگوهایی داشته باشیم.

شهردار تهران درادامه با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: فضای جبهه نیز، فضایی معنوی بود که هرکسی با هر روحیاتی ولو ضعیف وقتی وارد آن فضا می شد مسیر رسیدن به سیرالی ا... را به درستی و با سرعت طی می‌کرد.

وی افزود: در جبهه و جنگ هیچکس به فکر خودش نبود و در آنجا نیز فضا، فضای تزکیه بود .

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم جامعه ما جامعه‌ای ایمانی باشد و در چنین شبهایی از خداوند بخواهیم تا صالح و مصلح باشیم.

کد خبر 6043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز