یکی از چالش‌های مهم دراگان اسکوچیچ انتخاب یکی از دو دروازه‌بان آماده خود برای ترکیب اصلی تیم ملی است.

تیم ملی

به گزارش همشهری‌آنلاین، علیرضا بیرانوند با درخشش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و همچنین نمایش بسیار خوب چند فصل گذشته با پیراهن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، باعث شده که این سنگربان در این چند سال مدعی اصلی پیراهن شماره یک تیم ملی فوتبال ایران باشد. ولی در ادامه بیرانوند با عضویت در تیم آنتورپ بلژیک دچار نوسان‌های زیادی شد تا جایی که بعد از گذشت یک نیم‌فصل به بازیکنی نیمکت‌نشین در این تیم تبدیل شد. اتفاقات این فصل در حالی برای سنگربان شماره یک تیم ملی رخ داد که از آنطرف امیر عابدزاده، دروازه‌بان دیگر ملی‌پوش با درخشش خیره‌کننده خود با پیراهن ماریتیمو برعکس بیرانوند ستاره تیمش بود تا جایی که در پایان فصل به عنوان یکی از سه دروازه‌بان برتر لیگ پرتغال انتخاب شد.   

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فردا پنجشنبه سیزدهم خرداد در اولین بازی خود به مصاف هنگ‌کنگ می‌روند با این مهم که به دنبال هر سه امتیاز این دیدار هستند. اکنون یکی از علامت سوال‌های بزرگ موجود درباره ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در درون دروازه است. اینکه از بین علیرضا بیرانوند و امیر عابدزاده کدام یک درون دروازه خواهد ایستاد و رول شماره یک را بازی می‌کند.

امیر عابدزاده فصل فوق العاده‌ای را در ماریتیو پشت سر گذاشت و به ثبات لازم در لیگ پرتغال رسیده و حالا پیشنهادهای خوبی هم برای فصل بعد دارد. امیر در دیدار دوستانه با بوسنی نیز دروازه‌بان ایران بود و موفق شد نمایش قابل قبولی داشته باشد که با یک کلین‌شیت همراه بود. در سوی مقابل علیرضا بیرانوند در بازی مقابل سوریه هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و چند توپ خیلی خوب را مهار کرد و هم با شروع مجددهایش موقعیت‌های خطرناکی را به وجود آورد که یکی از آنها به گل تبدیل شد.

حالا باید دید اسکوچیچ از بین این ۲ دروازه‌بان کدام یک را برای حضور در ترکیب اصلی انتخاب می‌کند. این احتمال هم وجود دارد که از هر ۲ گلر در جریان چهار بازی استفاده شود. به جز این دو گلر، پیام نیازمند و محمدرضا اخباری هم در اردوی تیم ملی حضور دارند ولی شانس این ۲ دروازه‌بان برای رسیدن به ترکیب اصلی بسیار کم است.

کد خبر 605106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha