مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تهران گفت: فقط سه قطعه دیگر بهشت زهرا جای دفن اموات را دارد.

محمود رضاییان روز سه‌شنبه 22 مرداد در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در پاسخ به سئوال خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان این که "حدود دو ماه دیگر جنازه ها در بهشت زهرا روی دست مردم می ماند اظهارداشت: برای جلوگیری از وقوع بحران باید در اندک زمان باقی مانده نسبت به ایجاد فضای جدید دفن در تهران اقدام کرد.

وی با اشاره به مخالفت سازمان محیط زیست با احداث گورستان جدید در شرق تهران تاکید کرد: این مخالفت در شرایطی اعلام شده که هیچ مکان و فضای دیگری برای احداث گورستان جدید تهران اعلام نشده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با بیان این که گورستان بهشت زهرا از سال 1349 دفن اموات را آغاز کرده تصریح کرد: این گورستان برای 50 سال دفن اموات پیش بینی شده بود که به دلیل هشت سال جنگ تحمیلی ظرفیت آن کاهش یافت و هم اکنون شمارش معکوس صفر شدن فضای دفن اموات آغاز شده است.  

واکنش شورا به مخالفت محیط زیست

نایب رییس شورای شهر تهران در رابطه با اظهارات معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان تهران مبنی بر عدم امکان ساخت گورستان در تلو گفت: اگر محیط‌‌ زیست با احداث گورستان در این منطقه مخالف است باید جایگزین معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری شهر حسن بیادی در یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: ایراداتی که سازمان محیط زیست در زمینه ساخت گورستان در تلو گرفته بی‌معنی است چرا که به طور نمونه وجود گسل در این منطقه خطری برای مردگان ندارد، بلکه وجود گسل در حیطه مسکونی زنده‌ها مهم و خطرساز است.

وی اظهار داشت: اگر مسوولان محیط زیست مطالعاتی را انجام داده‌اند و پیشنهاداتی دارند تا گورستانی جایگزین پیشنهاد شهرداری تهران باشد باید اعلام کنند.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر سازمان محیط زیست از احداث گورستان، مسجد، مدرسه و بیمارستان و غیره در شهر با استناد به مسکونی بودن منطقه جلوگیری می‌کند.
وی گفت: محیط زیست، وجود گسل را در منطقه مورد نظر برای گورستان ایراد گرفته در حالی که گسل و یا شیب زمین، برای زنده‌ها خطرناک است، نه مردگان. همچنین شیب زمین در این منطقه ارتباطی با سد ماملو ندارد.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران هم در این زمینه گفت: اگر محیط زیست نگران این مسایل است، چرا به انبار نفت که روی گسل منطقه شهران است،‌ توجه نکرده و اعتراض نمی‌کند.

وی افزود: احداث گورستان در طرح جامع دیده شده و در هیات دولت نیز با حضور و رای نماینده محیط زیست تصویب شده و این که حالا یک مدیری از محیط زیست این حرف را می‌زند، بی‌معنی است.

کد خبر 60513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز