همشهری آنلاین: شناگر برجسته آمریکایی با کسب چهارمین مدال طلای خود در مسابقات المپیک پکن و با احتساب 6 مدال طلا در بازی های آتن، پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک لقب گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از پکن، مایکل فلپس که روز گذشته با کسب سومین مدال طلا نام خود را در کنار بزرگانی چون کارل لوییس و مارک اسپیتز قرار داده بود، صبح امروز (23مرداد)، با قهرمانی در 200 متر پروانه، به تنهایی در صدر جدول رده بندی برترین ورزشکاران حاضر در مسابقات المپیک قرار گرفت.

با وجودی که عینک شنای فلپس در این رقابت دچار مشکل شده بود و او حتی نمی توانست دیوار استخر را مشاهده کند، این شناگر با زمان یک دقیقه و 52 ثانیه و 3 صدم ثانیه، مقام نخست را از آن خود کرد و رکورد قبلی خود را که سال گذشته در مسابقات جام جهانی ثبت کرده بود، 6 صدم ثانیه بهبود بخشید.

فلپس در چهار رشته دیگر می تواند رقابت کند و قصد دارد با کسب 4 مدال طلای دیگر، رکورد تعداد مدال طلا در یک دوره مسابقات المپیک را به خود اختصاص دهد.

پس از فلپس، لاژلو چه رقیب اصلی او از مجارستان با اختلاف 61 صدم ثانیه به مقام دوم و مدال نقره رسید و تاکشی ماتسودا از ژاپن با یک دقیقه و 52 ثانیه و 97 صدم ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت.

پرافتخارترین قهرمان مسابقات المپیک پس از کسب مدال طلا گفت:"عینک من خراب شده بود و دید خوبی نداشتم، می خواستم زمان یک دقیقه و 51 ثانیه و یا حتی بهتر را به دست آورم اما در این شرایط فکر نمی کنم خیلی بد باشد."

کد خبر 60520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز