همشهری آنلاین: مجارستان برای سومین بار پیاپی و نهمین بار در مجموع، قهرمان رقابت‌های واترپلو المپیک شد

به گزارش بی‌بی‌سی تیم واترپلو مجارستان در دیدار پایانی رقابت‌های المپیک 2008 پکن با نتیجه 14 بر 10 از سد آمریکا گذشت و مدال طلا را از آن خود کرد.

دیدار رده‌بندی واترپلو المپیک هم میان تیم‌های همسایه و تا چندی پیش متحد صربستان و مونته‌نگرو برگزار شد که در پایان صربستان موفق شد با پیروزی 6 بر 4 مدال برنز را کسب کند. صربستان در حالی به مدال برنز رقابت‌ها رسید که دو بازیکن مطرح خود را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشت. یکی از این دو بازیکن به صربستان بازگشته است تا یک عمل جراحی بر روی زانویش انجام دهد و بازیکن دیگر با دست شکسته در پکن باقی مانده است. مربی صربستان پس از بازی این شایعه را رد کرد که این دو پس از باخت در بازی نیمه‌نهایی در برابر آمریکا با یکدیگر زد و خورد کرده‌اند و همدیگر را مصدوم کرده‌اند.

بازی فینال اولین باری بود که تیم ملی آمریکا پس از رقابت‌ها المپیک 88 سئول به دیدار پایانی رقابت‌های المپیک می‌رسید. اما مجارستان تیمی نبود که به این راحتی‌ها به آمریکا اجازه قهرمان شدن بدهد. مربی تیم آمریکا پس از بازی گفت: آنها خیلی خوب ما را بردند.

Hungary head coach Denes Kemeny is pushed into the pool after beating the USA 14-10 to win the gold medal in men's water polo at the Beijing 2008 Olympics in Beijing, Sunday, Aug. 24, 2008.

بازی رده‌بندی هم اولین رقابت المپیکی میان دو کشور صربستان و مونته‌نگرو بود که در سال 2006 از هم جدا شده‌اند. این دو در یک تیم موفق شده‌ بودند مدال نقره‌ بازی‌های آتن را کسب کنند.

کد خبر 61455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز