دکتر فرانسیس کالینز، مدیر موسسه‌های ملی بهداشت آمریکا گفت دو بررسی جدید نشان می‌دهند که واکسن کرونای فایزر و مدرنا ظاهرا برای زنان باردارد «کاملا بی‌خطر» و موثر هستند.

pregnant

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از GMA کالینز روز سه‌شنبه در یک پست وبلاگی نوشت که معلوم شده است که واکسن‌های فایزر و مدرنا که هر دو از فناوری mRNA استفاده می‌کنند، در زنان باردار میزان‌های آنتی‌بادی و سلول ایمنی لازم برای حفاظت آنها در برابر کووید-۱۹ را ایجاد می کنند.

به گفته کالینز معلوم شد که این واکسن‌ها احتمالا همچنین برای نوزادان متولد شده از مادر واکسینه‌شده هم حفاظت ایجاد می‌کنند.

او نوشت:‌«در مجموع هر دوی این بررسی‌ها نشان می‌دهند که واکسن‌های کرونای از نوع mRNA در بارداری موثر و بی‌خطر هستند و بالقوه می‌توانند برای مادر و نوزاد سودمند باشند. با اینکه توصیه می‌شود زنان بادار درباره واکسیناسیون با متخصص زنان و زایمانش مشورت کنند، اما شواهد فزاینده نشان می‌دهند که بهتری راه برای زنان در دوران بارداری و شیردهی برای حفاظت خودشان و خانواده‌هاشان در مقابل کووید-۱۹ این است که آستین‌های‌شان را بالا بزنند و واکسن‌های تایید شده از نوع mRNA را دریافت کنند.»

در حال حاضر براساس توصیه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا  هر فرد ۱۲ ساله و بالاتر از جمله زنان باردار در آمریکا می‌توانند واکسن کرونا بزنند. زنان باردار می‌تواند در هر زمانی در طول بارداری‌شان واکسن بزننند و لازم نیست تزریق واکسن کرونا با واکسن‌های دیگر فاصله داشته باشد.

کد خبر 605251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha