حدود ۴ ماه از رونمایی تلویزیون تئاتر ایران می‌گذرد و در حالی که به نظر می رسد این سامانه باید در این مدت، به بخشی از جامعه تئاتری معرفی و به آنان پیشنهاد همکاری داده می‌شد ولی پرس و جوها نشان می‌دهد، این آشنایی آن چنان که باید و شاید رخ نداده است.

مونا فرجاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، تلویزیون تئاتر ایران سامانه‌ای است که در دوران کرونا راه اندازی شد. در جلسه رونمایی آن در دی ماه سال ۹۹، اعلام شد این سامانه فرصتی است برای مستندسازی تئاتر ایران به این معنا که آرشیو محکمی خواهد بود از جشنواره‌های پیشین، کارگاه‌های آموزشی و نیز مجالی برای تولید نمایش در پلتفرمی تازه.  

در همین رابطه برخی هنرمندان که در دوران کرونا اجراهایی در فضای مجازی داشتند  از میزان آشنایی جامعه تئاتری با این سامانه، سخن گفتند. الهام پاوه نژاد، بازیگر نمایش «مرجان»، نسیم ادبی بازیگر نمایش «خانم آنلاین» و افشین هاشمی بازیگر نمایش «آقای شادی» گفتند که اطلاعی از این سامانه ندارند. پاوه‌نژاد بیان کرد که در دنیای امروز تبلیغات حرف اول را می‌زند ولی برای معرفی تلویزیون تئاتر ایران تبلیغاتی نشده است. هاشمی هم به این نکته اشاره کرد که هیچ گونه مشورت یا صحبتی درباره راه¬اندازی این سامانه با اهالی تئاتر انجام نشده است.

آریان رضایی که سال گذشته کارگردانی هر ۳ نمایش مذکور را بر عهده داشته و تلویزیون تئاتر ایران را می‌شناخت،  در ارزیابی آن بیان کرد که  این سامانه بیشتر حاوی اطلاعات آرشیوی و در بردارنده اختتامیه جشنواره‌های مختلف تئاتری است ولی به لحاظ تولید نمایشی هنوز اتفاقی در آن رخ نداده است. او با اشاره به موفقیت بازیگری مانند مونا فرجاد که این روزها با همراهی خانواده‌اش در صفحه شخصی خود اجراهای کوتاهی را بارگذاری می‌کند و تماشاگران بسیار زیادی را جذب کرده است، ادامه داد: تلویزیون تئاتر ایران باید دست بازیگری همچون مونا فرجاد را می‌بوسید، با او قرارداد می‌بست و او را دعوت به کار می‌کرد.

به گفته او ایجاد این فضا می‌توانست فرصت خوبی برای تئاتر باشد ولی گویا کسی چندان دغدغه معیشت هنرمندان را ندارد و در این سامانه هم به جای اینکه تولیداتی صورت بگیرد، بیشتر مراسم اختتامیه جشنواره‌ها بارگذاری شده است.

کد خبر 606411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha