جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

گروه حوادث: مردان سیاه پوش با حمله به یک مرکز ترک اعتیاد مواد‌مخدر و الکل در شمال مکزیکوسیتی، حداقل 8 نفر را به قتل رسانده و 6 نفر را مجروح کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس از مکزیکوسیتی، مردان نقابدار که لباس سیاهی به تن داشتند، به یک مرکز ترک اعتیاد مواد‌مخدر و الکل در شمال مکزیکوسیتی حمله‌ور شدند.

آنها بعد از آنکه با تهدید نگهبانان وارد این مرکز شدند تعداد زیادی از معتادانی را که در حال ترک اعتیاد بودند از سالن اجتماعات کوچک مرکز بیرون کشیدند و در طبقه اول همه آنها را جمع کردند.

یکی ازشاهدانی که در جریان این حادثه زخمی شده است در گفت‌وگو با خبرنگاران در توضیح این ماجرا گفت: مردان نقابدار، تمامی بیمارانی را که در این مرکز بودند از سالن اجتماعات یا اتاق‌هایشان بیرون کشیدند و آنها را به طبقه اول ساختمان منتقل کردند، آنها ما را مجبور کردند رو به دیوار بایستیم و سرمان را پایین بیندازیم.

ابتدا فکر می‌کردیم ماجرا تنها یک گروگانگیری است اما لحظاتی بعد وقتی صدای شلیک نخستین گلوله به گوش رسید، فهمیدیم که آنها قصد قتل‌عام ما را دارند.

این مرد می‌افزاید: با شنیدن صدای شلیک گلوله هر کدام از ما به طرفی دویدیم و آنها هم در حالی که با داد و فریاد از ما می‌خواستند سر جایمان بمانیم به سمت ما شلیک می‌کردند، دوستانم یکی پس از دیگری روی زمین می‌افتادند ولی من تا زمانی که گلوله‌‌ای به پایم اصابت کرد همچنان می‌دویدم، لحظاتی بعد صدای شلیک گلوله‌ها خاموش شد و در حالی که احساس می‌کردم به یکقدمی مرگ رسیده‌ام، مردان مسلح را که از محوطه خارج می‌شدند دیدم، لحظاتی بعد آنها سوار برخودروی خود فرار کردند.

8 کشته و 6 زخمی

نخستین گزارش‌ها از مکزیکوسیتی حاکی از آن است که در این حادثه حداقل 8 نفر جان باخته و 6 نفر نیز به شدت مجروح شده‌اند.

به گفته مسئولان پلیس مکزیک، تحقیقات اولیه بیانگر آن است که این حادثه با باندهای قاچاق مواد‌مخدر در ارتباط است.

« به‌نظر می‌رسد انگیزه این جنایت دادن هشدار به گردانندگان مراکز ترک اعتیاد باشد، این مراکز معتادان را از فروشندگان مواد‌مخدر دور نگه می‌دارند و احتمالا با این قتل عام، قاچاقچیان قصد داشته‌اند تا به مسئولان چنین مرکزهایی پیام بدهند که اگر بخواهند باعث ترک اعتیاد معتادان بشوند چنین بلایی بر سر آنها هم خواهد آمد.»

این را یکی از مسئولان مرکز ترک اعتیاد می‌گوید که شاهد این قتل عام وحشتناک بوده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، حداقل 2000 نفر در سال گذشته در جریان زدوخوردهای گروه‌های رقیب در زمینه قاچاق مواد‌مخدر در مکزیک کشته شده‌اند که بیشترین جنایت‌ها برای به دست گرفتن بازار فروش مواد بوده است.

بنابر همین گزارش در ماه گذشته نیز حداقل 40 نفر در شمال مکزیکوسیتی در حوادثی مرتبط با مواد‌مخدر از پای درآمده‌اند.

کد خبر 60689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز