شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۸
۰ نفر

گروه ورزشی: شاگردان قطبی در پی تحقق صدرنشینی به کسب سومین پیروزی پیاپی امیدوارند.

هرچند کسب 3 امتیاز هم با توجه به رقابت نزدیک 3 تیم بالانشین ضمانتی برای رسیدن به مکان نخست جدول نخواهد بود.

پرسپولیس‌ مدافع عنوان قهرمانی، فصل جدید را 2 پیروزی شیرین آغاز کرد و در سومین هفته، ‌نخستین بازی خارج از خانه را در انزلی برگزار می‌کند.

سرخپوشان در حالی به مصاف ملوان خواهند رفت که با 6 امتیاز رقابت نزدیکی با برق و ذوب‌آهن دارند و تفاضل گل در وضعیت تیم‌های بالای جدول سرنوشت‌ساز خواهد بود.

در آن سو، ملوان شرایط سختی را تجربه می‌کند و با 2 شکست در هفته‌های نخست به کسب امتیازات کامل از این دیدار خانگی امیدوار است.هواداران ملوان با توجه به شرایط موجود انتظار زیادی از این تیم دارند. انتقادات از محمد احمدزاده شدت گرفته و شکستی دیگر در انزلی قابل‌تحمل نخواهد بود. حتی ممکن است سومین شکست پیاپی به ایجاد تغییرات در کادر‌فنی باشگاه ملوان بیانجامد.

بازگشت به انزلی

مهمترین اتفاق این مسابقه حضور مجدد مازیار زارع در ورزشگاه تختی شهر انزلی خواهد بود. او که به عنوان جانشین قایقران در ملوان از محبوبیت بالایی برخوردار بود، نتوانست مشکلات باشگاه را تحمل کند و بالاخره تیم محبوبش را به مقصد پرسپولیس تهران ترک کرد.

زارع اما پس از جدایی موضع‌گیری‌های تندی علیه مسئولان باشگاه ملوان و خصوصاً مدیرعامل این باشگاه داشت. او معتقد است  مسئولان این باشگاه شایستگی هدایت ملوان را نداشته‌اند. اظهارات زارع پاسخ و واکنش پورطهماسب، مدیرعامل تیم شمالی را در پی داشت اما بالاخره در روزهای پایانی هفته گذشته این جدال کلامی به پایان رسید.

مازیار هم گفته است که با گل به سمت نیمکت تیم ملوان و هوادارانش می‌رود. احتمالاً دوستداران باشگاه ملوان هم با توجه به بازی‌های خوب هافبک سابق ملوان برای این تیم، از زارع استقبال خواهند کرد. با این وجود بازیکن شماره 11 پرسپولیس انگیزه زیادی برای درخشش در شهر خودش خواهد داشت. او در مرکز زمین پژمان نوری را کنار خود می‌بیند که زمانی محبوب‌ترین بازیکن ملوان به شمار می‌رفت.

پنجاهمین دیدار

این بازی پنجاهمین مسابقه تیم‌های پرسپولیس  و ملوان در تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود.این دو تیم تاکنون 39 بار در لیگ‌های مختلف  کشور به مصاف هم رفته‌اند و 10 بار در جام حذفی با هم دیدار کردند.

مجموعاً در طول این بازی‌ها پرسپولیس 25 پیروزی به دست آورده، ‌ملوان 6 بار موفق به شکست سرخپوشان شده و 18 بازی با تساوی به پایان رسیده است.در تاریخ 7 دوره رقابت‌های لیگ‌برتر، این دو تیم 12 بار به مصاف هم رفتند که پرسپولیس به 6 برد دست یافته و ملوان تنها 2 بار سرخپوشان را مغلوب کرده است. 4 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

غیبت بادامکی

بزرگ‌ترین مشکل پرسپولیس در آغاز فصل جدید، مصدومیت‌های پیاپی بازیکنان سرخپوش است.

پرسپولیس پیش از آغاز فصل خلیلی را از دست داد، در هفته دوم رباط پای معمارزاده هم دچار پارگی شد و حالا در آستانه سومین  بازی قطبی با مصدومیت 3 بازیکن دیگر مواجه است.

پتروویچ، بادامکی و بهادر عبدی بازیکنانی بودند که در طول هفته گذشته نتوانستند در تمرینات گروهی پرسپولیس حاضر شوند اما گفته می‌شود تنها بادامکی بازی با ملوان را از دست داده و احتمالاً 2 بازیکن دیگر برای حضور در این مسابقه مشکلی نخواهند داشت.
با توجه به این تغییرات، علیرضا حقیقی دروازه‌بان اول پرسپولیس در این مسابقه خواهد بود، هرچند گفته می‌شود واعظی شرایط بازی را پیدا کرده و ممکن است برای نخستین بار در فصل جدید در ترکیب سرخپوشان قرار بگیرد.

محمد، باقری‌ها، حیدری و شیری در خط دفاعی پرسپولیس قرار می‌گیرند. مازیار زارع و پژمان نوری، زوج مرکزی خط میانی را تشکیل می‌دهند. در غیاب بادامکی، نیکبخت در کنار پتروویچ و کریم باقری مثلث تهاجمی خط هافبک را می‌سازند.

تک‌مهاجم پرسپولیس در این بازی ابراهیم توره خواهد بود، در حالی که منصوری و بهادر عبدی هم گزینه‌های اصلی برای تعویض به شمار می‌روند.

قطبی: پیروزی در انزلی آسان نیست

افشین قطبی فصل گذشته در انزلی نتوانست ملوان را مغلوب کند و به  تساوی رضایت داد. او در این فصل هم معتقد است پیروزی در انزلی به آسانی به‌دست نخواهد آمد.
قطبی پیش از بازی در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر مقابل تیم ملوان گفت: «خوشبختانه فضای تیم بسیار خوب و آرام است و تمرینات با روند خوبی دنبال می‌شود، البته بازیکنان ما زیاد مصدوم می‌شوند که فکر می‌کنم پزشک تیم از این موضوع خسته شده است. این بدشانسی بزرگ ما در روزهای ابتدایی فصل است که بهترین‌های خود را از دست می‌دهیم.»

قطبی درباره تأثیر مصدومیت برخی بازیکنانش در بازی‌های آینده این تیم گفت: «متأسفانه ما بازیکنان مصدوم زیادی داریم که پزشک تیم هم در تلاش است تا هرچه زودتر بهبود یابند. به هرحال مربی در یک تیم باید طوری کار کند که همیشه بازیکنان آماده در پست‌های مختلف داشته باشد تا در مواقع ضروری از آنها استفاده کند. ما هم برنامه تمرینات‌مان را در روزهای اخیر بر همین اساس طرح‌ریزی کردیم و سعی می‌کنیم نفرات ذخیره، بازیکنان اصلی را پشتیبانی کنند. ما حضور در 3 جام را طی فصل آتی درپیش داریم که از این‌رو مصدومیت‌های مختلف نباید تأثیر زیادی در عملکرد تیم داشته باشد.»

سرمربی پرسپولیس در خصوص دیدار با ملوان گفت: «ملوان همیشه تیم خوبی بوده و نتایج ضعیف آنها در 2 هفته ابتدایی لیگ نباید ما را فریب بدهد. آنها با مربی خوب و هواداران پرشمارشان همیشه نشان دادند  تیمی خطرناک برای هر حریفی به شمار می‌روند، به‌ویژه زمانی که ما باید در انزلی به مصاف آنها برویم، کار برای ما سخت‌تر می‌شود. تمام تلاش ما این است که با آمادگی هرچه بیشتر به مصاف این تیم برویم و با کسب پیروزی صدر جدول را از آن خود کنیم. البته می‌دانم که گرفتن 3 امتیاز از تیم ملوان در انزلی کار بسیار دشواری است و پیروزی در انزلی به هیچ‌وجه آسان نخواهد بود.»

کد خبر 60699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز