مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

طبق اعلام وزارت کشور در استان همدان یک‌میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر نیز رای اولی‌ هستند.

نشست خبری استاندار همدان

فاطمه کاظمی-همشهری آنلاین:

استاندار همدان در نشست خبری خود با موضوع سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان این‌که استان همدان با برنامه‌ریزی‌های یک ساله خود همگام با دستورات ,وزارت کشور مهیای برگزاری انتخاباتی امن، سالم و قانونمند است، تأکید کرد: ما به سهم خود در هیئت‌های اجرایی با بررسی دقیق صلاحیت‌ها در شوراها تلاش کردیم رقابت را به حداکثر برسانیم.

سید سعید شاهرخی افزود: در همه روستاها به اندازه کافی داوطلبان واجد شرایط داشتند که از هیئت اجرایی تائیدیه گرفتند و فقط۱۷ روستا رد صلاحیت داشتند.

وی افزود: ۲۹ فرایند از انتخابات به صورت الکترونیکی است اما انتخابات شورا ۱۰۰ درصد الکترونیکی است اما با این وجود باز تلاش داریم مر قانون اجرا شود.

شاهرخی با بیان این‌که یکی از مسائل اساسی ما تقارن برگزاری انتخابات با شیوع ویروس کروناست، توضیح داد: ۱۶ ماه از شیوع این بیماری می‌گذرد اما  هم کادر مدیریتی هم ستاد ملی و استانی کرونا تجارب خوبی دارند و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که در شعبات اخد رای، چیدمان و نحوه اخذ آرا با رعایت کامل مسائل بهداشتی باشد و با حضور ناظران بهداشتی مردم با خیال راحت در شعبات حضور یابند.

استاندار همدان با اشاره به این‌که طبق اعلام وزارت کشور در استان همدان یک‌میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر واجد شرایط رای دادن هستند، ادامه داد: ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر نیز رای اولی‌ هستند.

شاهرخی گفت: تعداد داوطلبان شورای شهر یک‌هزار و ۱۴۸ نفر بود که بعد از انصراف تعدادی از آن‌ها به ۹۴۶ نفر کاهش یافته و آن‌ها برای تصاحب ۱۷۴ کرسی شورا رقابت خواهند کرد. در شورای روستاها نیز ۳ هزار و ۲۷ نفر از بین ۵ هزار و ۲۰ داوطلب منتخب خواهند شد. در شهر همدان ۲۱۲ صندوق الکترونیکی رای‌گیری انتخابات شوراها را خواهد داشت.

استاندار همدان تعداد عوامل اجرایی برگزاری انتخابات را ۲۹ هزار نفر عنوان کرد و به منظور جلوگیری از ازدحام مردم ۶۷ شعبه اخذ رای نیز اضافه شده است.

کد خبر 608108

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha