مجموع نظرات: ۲
سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سرقت، بیشترین پرونده‌های جرایم را در استان مرکزی تشکیل می‌دهد.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی

به گزارش همشهری، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی اظهار کرد: سرقت، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح و تهدید به ضرب و جرح به ترتیب جرایم نخست ثبت شده استان مرکزی در سال گذشته است.

وی با بیان این که بیشتر سرقت‌ها خرد و ناشی از فقر و تنگدستی است، گفت: در زمینه جرم توهین به اشخاص عادی نیز متولیان فرهنگی باید برای بالابردن آستانه تحمل شهروندان اقدامات اساسی انجام دهند.

به گفته رئیس کل دادگستری استان مرکزی، صدمات ناشی از تصادف در رتبه پنجم پرونده‌های قضایی قرار دارد که تعداد این پرونده‌ها نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی از کاهش ورودی به زندان‌های استان مرکزی در سال جاری خبر داد و بیان داشت: در سال گذشته ۶ هزار و ۹۷۵ مورد مجازات جایگزین حبس در استان مرکزی صادر شد که نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۸ هزار مورد افزایش داشته است.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: مجرمان و سارقان و اراذل و اوباش از تسهیلات ارفاقی برای زندانیان بهره مند نیستند.

وی از رشد ۳ درصدی تعداد پرونده‌های سازش در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبر داد و تاکید کرد: پرونده‌های مربوط به شورای حل اختلاف نیز از ۲۷ درصد به ۳۰ درصد افزایش یافته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در مورد موفقیت‌های این نهاد قضایی در رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌ها گفت: استان مرکزی در این زمینه به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های ارتباطی در رتبه آخر قرار داشت که با تلاش‌های انجام شده، اکنون یکی از چند استان برتر کشور است.

کد خبر 609289

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha