ترکیه روز سه‌شنبه کارآزمایی‌های مرحله سوم واکسن کرونایش با نام «تورکوواک» (Turkovac) را با حضور رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور آغاز کرد که گفت این واکسن باید تا پایان سال برای استفاده آماده شود.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ترکیه در حال حاضر از واکسن‌ کرونای تولیدشده بوسیله شرکت چینی سینوواک و نیز واکسن کرونای شرکت‌های فایزر و بیونتک را برای واکسیناسیون عمومی استفاده می‌کند. ترکیه همچنین به واکسن روسی اسپوتنیک V برای استفاده در افراد بالای ۲۵ سال واجد شرایط دریافت واکسن مجوز مصرف اضطراری داده است.

اردوغان در مراسمی که در آن تلقیح واکسن به نخستین داوطلب مرحله سوم کارآزمایی بالینی این واکسن که در آن از ویروس غیرفعال‌شده استفاده می‌شود، انجام شد، گفت: «هنوز روشن نیست که این بیماری تا چه مدتی ادامه خواهد یافت و چه تعداد جهش در این ویروس رخ خواهد داد. ضروری است که ما واکسن خاص خودمان برای مقابله با این بیماری را هم داشته باشیم.»

ترکیه اخیرا به شدت سرعت واکسیناسیون کرونا در این کشور را بالا برده است و هفته گذشته روزانه بیش از یک میلیون دوز واکسن را به مردم تزریق کرد با این امید که بتواند اقتصاد و بخش گردشگری این کشور را از حالت رکود خارج کند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 609532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha