تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرات شفاهی به دستگاه‌های اجرایی خواستار تبدیل وضعیت قرارداد فرزندان ایثارگران، پرداخت حقوق مناطق جنگی بازنشستگان، رسیدگی به وضعیت آب شرب، راه‌ها، نهاده‌های دامی، مشکلات ورزشی و بهداشتی در حوزه انتخابی خود شدند. 

مجلس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، «حسین محمدصالحی دارانی» نماینده مردم فریدن در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: چرا با وجود تامین بودجه طبق بند (و) تبصره ۲ قانون همچنان در پرداخت و آماده‌سازی معوقات فرهنگیان اعزام به خارج تعلل می‌شود. 

وی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به خشکسالی فریدن، فریدونشهر، چادگان، بوئین و میاندشت لازم است از اعتبارات سازگار با خشکسالی جهت آبرسانی سیال به باغ‌ها و واحدهای دامداری و لانه‌گذاری مساعدت و تامین اعتبار شود. 

«جواد نیک بین» نماینده مردم کاشمر در تذکر شفاهی با اشاره درباره راهکارهای برای رفع مشکلات مربوط به دام گفت: باید یارانه‌های نهاده‌های دامی حذف و این اعتبار به دامداران خرد و کلان اختصاص یابد. همچنین برای حل مشکل گوشت زنده باید صادرات دام سبک را آزاد کرد چرا که در حال حاضر دام سبک در خارج از مرزها حدود ۸۰ هزار تومان در هر کیلو به فروش می‌رسد. 

وی راهکار رفع مشکل محصولات لبنی را حذف تعرفه و آزاد کردن صادرات شیرخشک صنعتی و کره و خامه که در حال دپو شدن هستند، دانست. 

«عباس گودرزی» نماینده مردم بروجرد نیز تذکری شفاهی خطاب به وزیر راه و شهرسازی درباره تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ولایت در حوزه انتخابیه خود گفت: وزیر ورزش قول تکمیل ورزشگاه را تا پایان دولت دادند که هنوز محقق نشده احداث کمربندی بروجرد نیز حال خود رها شده است. 

نماینده مردم بروجرد افزود: راه اندازی راه آهن شهرستان بروجرد نیمه کاره مانده است و جاده آبسرده تبدیل به قتلگاه شده و روزانه شاهد تصادفات مکرر در آن محور هستیم. 

«حسین بامیری» نماینده مردم لردگان نیز در تذکری به وزیر راه و شهرسازی، گفت: آئین کلنگ زنی باند دوم آزادراه لردگان به خوزستان با توجه به اینکه این آزادراه مرکز ثقل مواصلاتی کریدور فلات مرکزی به جنوب کشور است و هر هفته و روزانه شاهد تلفات جاده‌ای هستیم ضرورت دارد. 

«حسن لطفی» نماینده مردم رزن نیز در تذکری شفاهی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نبود امکانات و زیرساخت‌های مناسب پس از گذشت ۳۰ سال در اداره صنعت و معدن مردم را دچار مشکلات فراوانی کرده و صف‌های طولانی ارزاق و مایحتاج حاصل نبود این مدیریت و امکانات است. 

وی در تذکر دیگری خطاب به وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از بی‌توجهی به زیرساخت‌های ورزشی در مناطق محروم، خواستار توجه سریع و جبران عقب ماندگی ورزشی حوزه انتخابیه رزن و درگزین شد و گفت: لازم است در مدت باقیمانده از دولت برنامه ریزی لازم برای ساماندهی مشکلات ورزشی و کمبود امکانات در رزن صورت گیرد. 

«سیدالبرز حسینی» نماینده مردم خدابنده نیز در تذکر شفاهی به وزیر نیرو و استاندار زنجان گفت: شهرستان خدابنده بالغ بر ۳۶۵ روستا دارد که ۱۷۰ روستا در تنش آبی هستند، قطعی مکرر برق سبب شده مشکل این افراد افزایش یابد. 

وی خطاب به وزیر بهداشت و درمان گفت: شهرستان خدابنده به دلیل نبود امکانات، نیروی انسانی و پزشک، مشکلات عدیده در حوزه اورژانس و توقف پروژه بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی دارد و نیازمند توجه و رسیدگی فوری است. 

حسینی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی با کاهش تولید گندم مواجه خواهیم شد و منابع آبی سطحی، قنوات، چشمه‌ها، وضعیت مناسبی ندارند و با افت شدید آب‌های زیرزمینی مواجه ایم، در حوزه برداشت محصول نیز فرآیند طولانی تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی مشکلاتی را ایجاد کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم سبب شده مردم از فروش گندم خود به دولت استقبال نکنند، این یک هشدار جدی است. 

«علی اکبر بسطامی» در تذکری شفاهی خطاب به دولت و هیات رئیسه مجلس گفت: در قانون برنامه توسعه و قانون بودجه برای تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران قانونی را به تصویب رساندیم، اما دولت در حق آن‌ها اجحاف می‌کند و این قانون را به شکل کامل اجرا نکرده و لازم است این موضوع با نظارت مجلس اصلاح شود. 

نماینده مردم ایلام افزود: حق بهره مندی از حقوق مناطق جنگی بازنشستگان نیز باید به درستی اجرا شود و این حق از بازنشستگان توسط دولت گرفته شده است و به آن توجه نمی‌شود. آن‌ها بر سر این نظام حق داشته و برای آن زحمت کشیده‌اند و درست نیست که مورد بی‌توجهی قرار گیرد. 

وی در تذکر دیگری خواستار اجرای قانون حق مرخصی ویژه کارکنان مناطق محروم شد. 

همچنین «سهراب گیلانی» نماینده مردم شوشتر و گتون در تذکری شفاهی از وزرای نیرو و میراث فرهنگی برای حفظ و نگهداری سازه‌های بی‌نظیر جهانی این منطقه را خواستار شد. 

وی در تذکر به وزرای نیرو، صمت و راه و شهرسازی یادآور شد که نسبت به انجام توافقات خود در شهرستان‌های شوشتر و گتوند اقدام کرده و مدیران استانی خود را برای اجرای این توافقات که تاکنون پیشرفت‌های اجرایی زیادی نیز داشته، پشتیبانی کنند. 

گیلانی در تذکر به وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: نسبت به سهمیه استخدام معلمان در استان خوزستان و حقوق آن‌ها در کشور توجه و رسیدگی کنید، ضمن اینکه از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انتظار داریم در این خصوص نقش نظارتی خود را ایفا نمایند. 

«عبدالناصر درخشان» نماینده مردم ایرانشهر نیز ر تذکر شفاهی با اشاره به شیوع کرونا گفت: کرونا همه استان سیستان و بلوچستان را در هم نوردیده است. آیا دردناک نیست که هموطنانمان به دلیل کمبود اکسیژن و وِنتیلاتور جان خود را از دست بدهند، آیا استانی که در معرض خطر از ناحیه مرزهایش قرار دارد نباید در اولویت واکسیناسیون قرار گیرد. 

وی در تذکر به وزیر راه و شهرسازی افزود: داشتن راه یکی از مهم‌ترین پارامترهای توسعه در هر جامعه و کشوری است تا همراه با بهره مندی از راه، از آموزش، آب و سایر امکانات برخوردار باشیم. 

وی در تذکر به وزیر آموزش و پرورش، یادآور شد: دانش آموزان دختر دبیرستانی در شهرستان فنوج برای رسیدن به مدرسه باید بیش از یک ساعت پشت وانت بنشینند تا در جاده‌های صعب العبور به مدرسه برسند. همچنین ۷۰ درصد معلمان شهرستان‌های راسک و سرباز شرکتی و خرید خدمات هستند، آیا می‌شود با این شرایط به آموزش و تقویت موثر دانش آموزانی کارآمد که بتوانند آینده این سرزمین را بسازند، امیدوار بود. 

این نماینده مجلس در تذکری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین وزیر نیرو، خواستار رفع مشکل ارتباطات و اینترنت و قطع مکرر برق شد.

کد خبر 611006

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha