همشهری آنلاین: تحقیقات یک سازمان غیر دولتی و دفتر سازمان ملل در امور هماهنگی اقدامات بشردوستانه نشان می‌دهد کشورهای هند، پاکستان، افغانستان و اندونزی از آسیب پذیرترین کشورها در برابر اثرات ناشی از تغییرات جوی هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر چارلز ارهارت یکی از محققان این گزارش اعلام کرد: سران و جوامع در این کشورها و دیگر کشورها در منطقه‌های ساحل، شاخ افریقا و آسیای جنوب شرقی پیشتر نیز با چالش‌های سیاسی، اجتماعی، آماری، اقتصادی و امنیتی گسترده‌ای روبرو بوده‌اند. [هجوم زیست‌محیطی همسایگان]

وی افزود: تغییرات جوی این چالش‌ها را پیچیده‌تر از پیش خواهد کرد و حتی ممکن است تلاش‌ها برای مقابله با این چالش‌ها را نیز با شکست روبرو کند.

این تحقیق محتم‌ ترین پیامدهای تغییرات جوی در جریان بیست تا سی سال آینده را مورد بررسی قرار داده است.

محققان در این گزارش یک نقشه خطر بر اساس تغییرات جوی مبتنی بر سیل، طوفان و خشکسالی تهیه کرده‌اند.

براساس این تحقیقات، تغییرات جوی در سال های آینده منشاء اصلی نیازهای فزاینده بشری است و ساکنان کشورهای فقیرتر، آسیب‌پذیرترین مردمان جهان را در برابر این تغییرات تشکیل خواهند داد.

این محققان افزودند: استفاده از نقشه مناطق حساس به منظور کمک به مسئولان سیاسی برای درک اهمیت مسئله‌ای است که جهان با آن روبرو است و همچنین ترغیب فعالان بشردوست برای انطباق راهبرد خود با خطرات جدید ناشی از تغییرات جوی صورت می‌گیرد.

کد خبر 61276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز