مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران و حمزه شکیب، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران، جمعه گذشته از مسیر در دست احداث خط 4 مترو و مرکز کنترل فرمان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مترو در این بازدید رئیس شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه خط 4 مترو یکی از خطوط مهم متروی تهران است، ابراز امیدواری کرد که ساخت کامل این خط، تا 2 سال دیگر به پایان برسد و مسافران بسیاری بتوانند، در مسیر میدان صادقیه تا افسریه جابه‌جا شوند.

وی از پیشرفت ساخت و ساز خطوط مترو با وجود مسائل و مشکلات موجود ابراز رضایت کرد و گفت: اگر امکانات به ویژه امکانات مالی، آماده باشد و مشکلات دیگر مانند فاینانس وجود نداشته باشد، می‌توان کار ساخت قطعات مختلف خطوط مترو را با سرعت بیشتری انجام داد.

وی ادامه داد: در زمینه ساخت خطوط مترو مشکلات مالی و مشکل تملک اراضی برای ایستگاه‌های جدید مترو، موجب کندی سرعت کار شده است.

در ادامه بازدید محسن هاشمی، مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه، با اشاره به اینکه در حال حاضر خطوط 3، 4، 6، و 7 متروی تهران در حال ساخت است، گفت: اولویت نخست شرکت مترو، ساخت خط 4 است که این خط به طول 20 کیلومتر و با دارا بودن 19 ایستگاه از شهرک اکباتان آغاز و با گذر از میدان آزادی، خیابان آزادی، میدان انقلاب، خیابان انقلاب، میدان شهدا، خیابان پیروزی تا میدان شهید کلاهدوز ادامه می‌یابد.

وی افزود: خط 4 مترو که در حال ساخت است، از پرمسافرترین خطوط تهران خواهد شد و با همه خطوط مترو تقاطع دارد و در این خط با 9 تقاطع می‌توان‌مسافرها را به خطوط دیگر مترو هدایت کرد.

هاشمی ادامه داد: از حدود 20 کیلومتر تونل خط 4 مترو تاکنون 10 کیلومتر آن ساخته شده و بقیه در دست ساخت است و همچنین قرارداد احداث 16 ایستگاه نیز برای این خط بسته شده است که ساخت و ساز در تمام این ایستگاه‌ها، در حال انجام بوده و هم اکنون در این خط 3 ایستگاه (دروازه شمیران، ‌دروازه دولت و فردوسی ) فعال است که با افتتاح
 3 ایستگاه دیگر، تعداد ایستگاه‌ها به 6 می‌رسد.

میدان انقلاب به میدان شهدا تا پایان امسال

به گفته مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) مرحله نخست خط 4 متروی تهران در اوایل امسال از میدان ابن‌سینا تا میدان فردوسی به بهره‌برداری رسید و در مرحله دوم از میدان انقلاب تا میدان شهدا به طول 7 کیلومتر راه‌اندازی خواهد شد که امیدواریم تا آخر امسال این بخش افتتاح شود.

کد خبر 61481

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز