به گزارش همشهری، حسین صفایی، در نشست خبری که در سازمان میادین برگزار شد با اعلام این خبر و با اشاره به محل افتتاح این میادین افزود: بازار شهرک نفت در منطقه یک، بازار دیهیم منطقه ۸، بازار احمدیه منطقه ۱۴، بازار قیامدشت منطقه ۱۵، بازار امینالملک و ابوذر منطقه ۱۷ و بازار بنفشه منطقه ۲۱ بازارهای جدید سازمان میادین هستند.
وی با اشاره به اینکه ۱۵ بازار دیگر نیز در دست احداث است، بیان کرد: در برنامهریزی صورتگرفته ۱۲ بازار از این تعداد تا بهمن ماه به بهرهبرداری میرسد که با افتتاح آنها تعداد بازارهای میوه و ترهبار تهران با تعداد نواحی شهرداری(۱۲۲ ناحیه) برابری خواهد کرد.
صفایی در ادامه خاطرنشان ساخت: این ۱۲۲ بازار بهطور مساوی در نواحی تقسیم نشدهاند که در آینده نزدیک حداقل یک بازار در هر ناحیه ایجاد میشود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران، افزود: هماکنون برخی نواحی فاقد بازارهای دائمی و ساختارمند از کانکسهای عرضه میوه و ترهبار استفاده میکنند، به همین دلیل تمامی این کانکسها تاکنون جمعآوری نشده و از ۱۴۷ کانکس عرضه میوه و ترهبار ۴۷ مورد آنها بهدلیل ایجاد سد معبر و بهوجود آوردن مشکلاتی برای شهروندان جمعآوری شده و ۱۰۰ کانکس دیگر فعال هستند.
وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و عرضه مواد غذایی در این ماه، در مورد اقدام این سازمان عنوان کرد: با همکاری وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی به توافق رسیدهایم که مواد پروتئینی در ۵۰ غرفه از بازارهای سازمان میادین عرضه شود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران در ادامه با اشاره به بازنگری در سیاستهای جاری سازمان و تعیین سه محور اساسی گفت: تصمیم بر این است که شهروندان محصولات کشاورزی را از بازارهای سطح شهر به قیمت میدان مرکزی خریداری کنند.
تا به حال نرخگذاری براساس قیمت تمام شده انجام میشد که با اجرای این تصمیم فاصله قیمت میان تولیدکننده و مصرفکننده به حداقل میرسد.
وی با بیان اینکه با این کار فروشندگان متضرر خواهند شد، اظهار کرد: برای جلوگیری از این ضرر سیاست دیگرمان بر واگذاری غرفهها به تولیدکنندگان است.
صفایی توجه به نظارت را سیاست دیگر سازمان میادین میوه و ترهبار دانست و افزود: برای کنترل دقیقتر مبادلات داخل بازارها ۶۰ میدان میوه و ترهبار به سیستم IT مجهز شده و کل مبادلات ثبت و ضبط خواهند شد.