مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد: لایروبی انهار در گیلان ردیف اعتبارات ملی ندارد.

لایروبی

مجتبی شاه نظری» با اشاره به اینکه سالانه میلیون‌ها متر مکعب آب در اراضی کشاوری استان هدر می‌رود، به همشهری آنلاین گفت: ناموفق بودن لایروبی انهار در اراضی کشاورزی استان به دلیل عدم تخصیص اعتبارات ملی بوده است.

 وی اضافه کرد: لایروبی انهار کشاورزی در گیلان در دو بخش آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی انجام می‌شود و علیرغم تخصیص اعتبارات ملی به آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی که انهار درجه ۳ و ۴ را در اختیار دارد از این منابع محروم مانده است.

شاه نظری تاکید کرد: سال گذشته کلیه اعتبارات تخصیصی لایروبی استان فقط در حوزه آب منطقه ای محقق شده است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برای اجرای لایروبی انهار درجه ۳ و ۴ در استان برنامه داریم اظهار کرد: اولویت اجرای لایروبی بیشتر برای مناطقی که با تنش آبی مواجه هستند در نظر گرفته شده است. اما تاکنون اعتبارات استانی لایروبی انهاری که مقطع ورودی آنها از رسوبات پر شده تامین نشده است.

وی افزود: برای کلیه انهار اراضی شالیزاری در شهرستانهای آستارا، ماسال، صومعه سرا، شفت و رضوانشهر که خارج ازشبکه آبیاری سد سفید رود قرار دارند و دچار تنش آبی هستند، توانستیم با هدایت آب کانالها بخش کوچکی از انهار این مناطق را پوشش دهیم. همچنین با اجرای ۵۰ کیلومتر لوله گذاری از کانالهای آبی و ایستگاههای پمپاژ تا حدوی از خشکسالی این راضی جلوگیری کردیم.

 شاه نظری اعتبار مورد نیاز جهاد کشاورزی گیلان برای لایروبی انهار را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 615249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha