معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با توجه به آغاز فصل اجاره و نقل و انتقال واحدهای مسکونی، درباره آگهی‌های دروغین و کلاهبرداری با عنوان «واگذاری واحدهای مسکونی با اجاره‌های ارزان‌قیمت» به شهروندان هشدار داد. 

پلیس فتا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا اظهار کرد: با آغاز فصل اجاره و نقل و انتقالات مسکن، شاهد افزایش ثبت آگهی‌های دروغین در پلتفرم‌های سایت‌های واسطی مانند «دیوار» هستیم.

وی افزود: افراد سودجو با سوءاستفاده از این موقعیت و با ثبت آگهی‌های جعلی در سایت دیوار با قیمت‌های پایین‌تر از عرف تعیین‌شده و استفاده از ترفندهای خاص و جلب نظر مشتریان در خصوص تضمین معامله، مبالغی را تحت عنوان بیعانه از مشتریان دریافت می‌کنند و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تعهدات خود نیستند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا بیان کرد: متاسفانه درج آگهی‌های دروغین و کلاهبرداری با شیوه‌های مختلف با استفاده از بستر سایت دیوار و سایر سایت‌های واسطه‌ای، یکی از شگردهای مجرمان است که با سوءاستفاده از اعتماد کاربران و ناآگاهی آنان به راحتی کلاهبرداری می‌کنند. این افراد همواره جدیدترین ترفندها را برای رسیدن به مقاصد شوم خود به کار می‌برند.

وی ادامه داد: نظارت مستمر و دقیق بر نحوه درج آگهی و پیاده‌سازی نظام احراز هویت یکی از اولویت‌های اصلی سایت‌های واسطه‌ای است که متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های مکرر پلیس فتا به صورت کامل محقق نشده و مجرمان سایبری نیز با استفاده از شماره تلفن و شماره‌حساب‌هایی که از راه‌های مختلف و به نام سایر اشخاص به دست می‌آورند، از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ پاشایی، پیاده‌سازی موارد مذکور در سایت‌های واسط برای پیشگیری از وقوع کلاهبرداری را ضروری دانست و به هموطنان توصیه کرد: به هیچ عنوان هیچ‌گونه مبلغی را به عنوان بیعانه به آگهی‌دهندگان پرداخت نکنند و پس از اطمینان از اصالت کار و ارائه خدمات، نسبت به انجام معامله اقدام کنند.
 

کد خبر 615286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha