مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تلاش این سازمان برای بهبود بیمه آتش‌سوزی در اماکن پر خطر شهر تهران خبر داد.

 مهندس داود براتی در گفت‌وگو با خبرنگار سما در این باره، گفت: نتایج بررسی‌های سازمان آتش نشانی تهران در رابطه با آتش سوزی‌های بزرگ در ماه‌های اخیر نشان می دهد که در آتش سوزی‌هایی که در اماکن تجاری، صنعتی و انباری رخ می‌دهد خسارات مالی سنگین به ساختمان‌ها، کالاها و تاسیسات وارد می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر بررسی شرایط قبل از وقوع حریق و همچنین بررسی دقیق نحوه شروع و گسترش حریق بیانگر این است که دراماکن مذکور توجه به فاکتور‌های پیشگیری از بروز حریق و همچنین تدارک و تمهید وسایل و سیستم‌های ایمنی انجام نشده و یا اگر هم انجام شده دارای نواقص اساسی است.

به گفته براتی طبق استانداردها و مقررات ایمنی این اماکن باید دارای امکانات لازم ایمنی در جهت حفاظت از محتویات بناها و همچنین پایداری ساختمان و تاسیسات در مقابل خطرات باشد.

وی با بیان این که در تجارب جهانی و همچنین طبق استانداردها رابطه تنگاتنگی بین سازمان های آتش نشانی و شرکت‌های بیمه و همین طور بین صاحبان و مالکان اماکن مذکور در جهت حفاظت از سرمایه‌ها در مقابل حریق و حوادث وجود دارد، گفت: در این رابطه با همکاری مناسب و خوب سازمان‌های مذکور ضمن کاهش آثار حریق و حوادث، در جهت افزایش منافع طرفین اقدام می‌شود.

معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی تهران در ادامه با اشاره به بررسی آتش سوزی‌های بزرگ در ایران، تصریح کرد: در کشور ما عدم وجود همکاری مناسب شرکت‌های بیمه و مالکان اماکن با سازمان‌های آتش نشانی نه تنها خسارات و هزینه‌های شرکت‌های بیمه و مالکان را افزایش می‌دهد بلکه سازمان‌های آتش نشانی نیز برای رسیدن به موقع به صحنه‌های حوادث و حریق و کنترل و مهار آن باید هزینه‌های بسیار سنگینی را متحمل شوند در حالی که در تمامی تجارب موفق جهان توجه ویژه به فعالیت‌های‌ پیشگیرانه در اماکن با محوریت سازمان‌های آتش نشانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه پایداری ایمنی و حفاظت از سرمایه‌های ملی و دولتی مدنظر است، گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بهره گیری از رویکرد نوین مدیریت شهری به طور جدی پیگیر اصلاح و یا بهبود روش‌ها و رویه‌های موجود است تا به گونه‌ای عمل شود که تمامی اماکن مهم و پرخطر شهر توسط این سازمان مورد بازدید ایمنی قرار گیرد و برای آنها دستورالعمل اجرایی بهبود ایمنی و در نهایت مجوز ایمنی صادر شود.

مهندس براتی ادامه داد: طبق طرح سازمان آتش نشانی، شرکت‌های بیمه در مراحل اجرایی بیمه کردن اماکن در مقابل آتش سوزی با بهره گیری از تجارب ارزشمند سازمان آتش نشانی و الزام اخذ مجوز ایمنی برای این اماکن نقش موثری در اهداف کلان صنعت بیمه و پایداری ایمنی در شهرها ایفا خواهند کرد.

کد خبر 61689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز