مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از خریداری نردبان‌های 54 متری اطفای حریق در تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حاجی بیگی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به ارائه گزارش آخرین اقدامات سازمان آتش نشانی پرداخت و گفت: قرارداد خرید 13 دستگاه خودروی نردبان 32 و 54 متری با تولیدکنندگان آلمانی منعقد شده و این نردبان‌ها در حال انتقال به تهران هستند.

وی تصریح کرد: سازمان ‌آتش نشانی برای گسترش فعالیت‌های عمرانی خود از سال 85 ساخت ایستگاه‌های آتش‌نشانی را در دستور کار قرار داده است و تاکنون 13 ایستگاه در نقاط مختلف به بهره برداری رسید و 22 تایستگاه دیگر نیز در حال ساخت است.

به گفته وی از این ایستگاه‌ها 7 مورد ایستگاه قدیمی تخریب و نوسازی شد و 7 ساختمان نو جایگزین ایستگاه‌های پیشین شده و 8 ساختمان نیز ایستگاه‌های جدیدی هستند که در محل‌های مورد نیاز جدید بنا شده اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: از 22 ایستگاه مذکور برای 19 ایستگاه آشیانه ای برای استقرار خودرو اورژانس پیش بینی شده است که در همین راستا در 13 ایستگاه دیگر نیروی اورژانس مستقر و فعال است.

حاجی بیگی تصریح کرد: در سال جاری همچنین در راستای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان طرح رایگان بیمه آتش سوزی منازل شهر تهران تا سقف 5 میلیون تومان ارائه شد که با حمایت شهردار تهران مراتب اجرایی شدن این مهم با شرکت بیمه کار‌آفرین فراهم شد و از 12 فروردین ماه حدود 2 میلیون منزل مسکونی در تهران تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار گرفته اند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران همچنین در خصوص انتقال انبارهای شیمیایی از تهران گفت: اگر خروج انبارهای غیر مجاز از شهر تهران ضمانت اجرایی داشت، تنها ظرف چند روز امکان خروج این انبارها وجود داشت.

وی درباره انبارهای غیر مجاز در شهر تهران و امکان وقوع حریق در این انبارها، افزود: در حال حاضر این انبارها از تهران خارج شده و تنها تعدادی از خرده فروشی‌ها که شناسایی آنها صورت گرفته، در داخل شهر هستند که به زودی نیز به خارج از شهر منتقل می‌شوند.

کد خبر 62982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز