حسن حیدری: چهره واقعی لیگ حرفه‌ای در هفته ششم نمایان شد و علاقمندان به این رشته شاهد بازی های پرهیجان، زیبا و پرحادثه بودند.

از شاخص های مهم بازی های هفته ششم 21 گل در هفت بازی بود که معدل 3 گل در هر بازی را به ثبت رساند که نشانی از پرگل بودن بازی های این هفته و فوتبال هجومی بود. لیگ حرفه ای ما به دوران بلوغ رسیده است.

در مهم ترین بازی این هفته تیم های پرسپولیس و سایپا در تهران به مصاف هم رفتند. در این بازی حساس علی دایی به عنوان سرمربی و بازیکن سایپا در مقابل پرسپولیس تیم سابقش جدالی تماشایی و پربرخورد را پشت سر گذاشت.

این بازی پر از حرکت های بدیع تاکتیکی 2 تیم و صحنه های ناب و جذاب فوتبال بود. در این بازی عادلانه ترین نتیجه که همان تساوی 2 بر 2 بود رقم خورد. پرسپولیس درحالی به این نتیجه دست یافت که از دقیقه 63 با اخراج فرشید کریمی 10 نفره شد و علیرغم این حادثه از کیفیت بازی پرسپولیس کم نشد و دنیزلی با تعویض هایش جریان بازی را به گونه ای تغییر داد تا درحالی که پرسپولیس دو بر یک از سایپا عقب بود نتیجه را در دقایق پایانی برابر کند و کمبود یک بازیکن نیز حس نشود.

برای اولین تجربه مربیگری علی دایی باید به او نمره قبولی داد و منتظر بازی های آینده سایپا بود. دایی نشان داد که شعور و ذهنیت بسیار مدرن و قوی از فوتبال امروز دارد. حضور دایی به عنوان یک مربی زنگها را برای بقیه مربیان به صدا درآورد.

دایی تمام فاکتورهای مربیگری را دارا بود و پتانسیل قرار گرفتن در این پست حساس را نیز داشت، تنها نکته معمولی این بازی داوری بود که در چند صحنه، بازی را به التهاب کشاند و بار دیگر باعث شد جو ورزشگاه آشفته شود.

در سایر بازی های این هفته شیرازی ها در تقابل با تیم های جنوبی با موفقیت بازی های خود را پشت سر گذاشتند. فجر سپاسی در اهواز موفق شد با سه گل فولاد خوزستان را مغلوب کند تا بار دیگر زخم های فولادرا عمیق تر کند. در شیراز نیز برق با ذوالفقار نسب با یک گل مقابل استقلال اهواز به پیروزی رسید.

برای برق شیراز این پیروزی بعد از چند هفته ناکامی این تیم را به آرامش رساند. این بازی تقابل دو مربی با دو دیدگاه متفاوت بود و سرانجام علم فوتبال پیروز شد. در داربی نقش جهان بار دیگر لوکابوناچیچ به موفقیت دیگری رسید و این بار ذوب آهن رقیب دیرینه سپاهان را دو بر صفر شکست داد. سپاهان با این پیروزی خود را به جمع مدعیان بالای جدول نزدیک کرد و ذوب آهن تسلیم شده در مقابل همشهری خود فروافتاد.

این هفته پاس بعد از مدت ها به دومین پیروزی خود در لیگ برتر دست یافت. جلالی در هفته ششم دو بر یک راه آهن را مغلوب کرد تا پاس در حاشیه امنیت قرار بگیرد. شرایط راه آهن با این شکست سخت تر می شود.

راه آهن باید چاره ای بیندیشد و راه دیگری را باز کند. صباباتری نیز این هفته اولین پیروزی خود را در لیگ برتر جشن گرفت. صباباتری با تمام قوا موفق شد مس کرمان را چهار بر یک مغلوب کند و بهترین نتیجه را از آن خود کند.

در مشهد نیز ابومسلم با غلبه بر پیکان بار دیگر توانایی خود را به رخ حریفان کشید. نماینده مشهد اکنون در بالای جدول در انتظار روزهای آینده است.

نتایج لیگ برتر هفته ششم

  •  پرسپولیس 2 سایپا 2
    گل ها: حمید فرزانه (21) مدافع سایپا حسین بادامکی (92) برای پرسپولیس، علی دایی (42) پنالتی (82) برای سایپا
  • سپاهان 2 ذوب آهن صفر
    گل ها: محسن بنگر (11)، هادی عقیلی (58) پنالتی برای سپاهان
  • فولاد خوزستان صفر فجر سپاسی شیراز 3
    گل ها: هاشم بیگ زاده (2) غلامرضا رضایی (80) یونس گرائیلی (88) برای فجر
  • برق شیراز یک استقلال اهواز صفر
    گل: محمدعلی ابراهیمیان (29) برای برق
  • راه آهن یک پاس 2
    گل ها: داود حقی (18) پنالتی برای راه آهن، هادی شکوری (53) و محمد نصرتی (77) برای پاس
  • ابومسلم 2 پیکان یک
    گل ها: عرفان اولروم (2) داود دانش دوست (76) برای ابومسلم، ایمان حیدری (70) برای پیکان
  • صباباتری 4 مس کرمان یک
    گل ها: محسن بیات (5)، آلن آدویج (51 و 28) سهراب بختیاری  (57) برای صبا، صابر میرقربانی (92) برای مس
کد خبر 6176

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز