وزیر علوم گفت: کشف اینکه چه کسی در رشته تخصصی خود درس خوانده و به سرکار رفته به خصوص در بخش کارشناسی بسیار سخت است.

دانشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره کارآمدی دانشگاه‌ها در اشتغال فارغ التحصیلان اظهار کرد: دانشگاه‌ها به تربیت دانشجویان خود در زمینه‌های مختلف و محیط‌های اجرایی و فعالیت‌های اجتماعی و برای تحصیل و تحقیق و حضور در جوامع علمی آینده می‌پردازند.

وی افزود: به تدریج فارغ التحصیلان دانشگاهی در مشاغل مختلف قرار می‌گیرند. ما در دو سه سال گذشته پایش و رصدی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی انجام داده ایم، یعنی از فارغ التحصیلان دانشگاهی سال‌های ۹۲ به بعد و وضعیت اشتغالشان از روی اینکه آیا برای آن‌ها بیمه پرداخت می‌شود یا خیر، رصد کردیم و آمار خوبی به دست آوردیم.

غلامی تصریح کرد: این آمار نگرانی‌های موجود از اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را تا حدودی کاهش داد. به صورتی که بیش از ۵۰ درصد فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه‌ها شاغل بودند و بخشی از آن‌ها به علت ادامه تحصیل دنبال شغل نبودند و درس را ترجیح می‌دادند.

سخت بودن کشف آمار اشتغال دانش‌آموختگان متناسب با رشته تحصیلی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد دانشجویان و فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی شاغل هستند، تاکید کرد: آمار اشتغال رشته‌های مختلف در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی با یک دیگر متفاوت است، لذا این موضوع یک رصد عمومی و کلی بود که توانستیم انجام دهیم، اما کشف اینکه چه کسی در رشته تخصصی خود درس خوانده و به سرکار رفته به خصوص در بخش کارشناسی بسیار سخت است.

وی گفت: در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانش آموختگان مناسب با رشته تحصیلی خود شاغل شده اند و این موضوع میان محصلان و استادان امیدواری ایجاد می‌کند، این موضوع باعث شد تا وزارت علوم تصمیم به برگزاری دوره‌های اشتغال پذیری و مهارت افزایی برای دانشجویان در دوران تحصیلشان بگیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: این دوره‌ها کمک می‌کنند تا محصلان در ارتباط با رشته تحصیلیشان به منظور دست یابی به رشته متناسب با آن به راحتی دست یابند و در مشاغل موفق باشند که این وضعیت آمار خوبی را به ما رساند و امیدواریم که انشالله ادامه یابد.

استفاده از آموزش‌های مجازی در دوران کرونا کار ارزشمندی بود

غلامی درباره کیفیت آموزش‌ها در دوران همه گیری ویروس کرونا اظهار کرد: در دوران کرونا به ناچار به سمت آموزش‌های از راه دور یا آموزش‌های مجازی حرکت کردیم.

وی افزود: استفاده از آموزش‌های مجازی در دوران کرونا یک کار بسیار ارزشمند و مهمی بود، در واقع ما با آمادگی حداقلی و بسیار کم به سمت آن پیش رفتیم.

غلامی تصریح کرد: به علت اجباری که در استفاده از آموزش‌های مجازی پیش آمد، تمامی دانشگاه‌های کشور در ماه‌های اول به خوبی توانستند پوشش وسیعی را در خصوص آموزش‌های مجازی برای دانشجویان خود ایجاد کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: استفاده زودهنگام از آموزش‌های مجازی برای وزارت علوم نشانه خوبی بود؛ چرا که دانشگاه‌های کشور توانسته بودند با ظرفیت بسیار بالا خود را با شرایط سخت در دوران ویروس کرونا انطباق دهند و از آن شرایط ویژه عبور کنند.

کد خبر 619481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha