مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در گیلان به بیش از ۳ هزار نفر رسیده که از این تعداد ۱۸۸۰ نفر فقط در بیمارستان‌ها بستری هستند.

کرونا

انوش دهنادی مقدم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همشهری آنلاین افزود: بیش از ۱۴۰۰ نفر بیمار سرپایی نیز با دریافت دارو در منازل، دوران درمان خود را طی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته همزمان با شیوع کرونا، بیش از ۶۰۰ تخت جدید بیمارستانی جدید در شهرهای تالش، لنگرود، لاهیجان، املش و سیاهکل راه‌اندازی شده، افزود: در حال حاضر از مجموع ۴ هزار تخت بیمارستانی در گیلان، ۱۸۰۰ تخت به بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است. این درحالیست که در گیلان با جمعیت ۲ ملیون و ۷۰۰ هزارنفر، حتی به‌اندازه یک دهم جمعیت نیز تخت بستری وجود ندارد و از سوی دیگر باید بخشی از تخت‌های بیمارستانی خود را به بیماران قلبی، مادران باردار و کودکان اختصاص دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بخش زیادی از سایت ۲۰۰ تخت خوابی اورژانس لاکان رشت برای پذیرش بیماران خاص کرونایی تجهیز شده است گفت: در روزهای آینده تعدادی از بیماران دارای شرایط خاص به این مرکز منتقل می‌شوند.

دهنادی مقدم، بیشترین آمار مبتلایان و بستری شدگان از کرونا را از شهرهای رشت، لاهیجان، رودسر و انزلی اعلام کرد و افزود: در رشت مجموعه بیمارستان‌های دولتی و ۴ بیمارستان خصوصی به طور کامل به بستری بیماران کرونا اختصاص پیدا کرده است.

وی در خصوص لزوم راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در مرکز استان تصریح کرد: فعلا چنین بحثی برای رشت مطرح نیست، چون بیمارستان صحرایی به ازای هر تخت نیازمند یک پرستار و دستگاه اکسیژن است که فعلا از توان استان خارج است.

 معاون درمان استان تأکید کرد: بیمارستان‌های گیلان درحال حاضر به بیش از ۲.۵ برابر بیماران مبتلا به کرونا در اسفند ماه گذشته خدمات ارائه می‌کنند.

کد خبر 619619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha