مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: در پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به دنبال خیزش گرد و خاک، شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امشب و فردا در ساعات اولیه شب در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و جنوب اصفهان شاهد رگبار پراکنده باران هستیم، گفت: همچنین در ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز، قزوین و تهران رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: این وضعیت در روز چهارشنبه در مناطقی از شمال‌غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه این وضعیت روز پنجشنبه و جمعه در مناطقی از شمال‌غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان و جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان ادامه دارد، افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود و تنها در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: همچنین در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با توجه به افزایش سرعت وزش باد، رخداد گرد و خاک در مناطقی از ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.

ضیائیان تاکید کرد: طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

او گفت در این مدت شرق دریای عمان نیز مواج است.

ضیائیان درباره آب وهوای تهران هم گفت: آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد است و بیشترین دمای تهران ۳۸ درجه و کم‌ترین آن ۲۷ درجه خواهد بود.

کد خبر 619902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha