شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

در صورتی که از همین امروز جاده‌های کشور و سفرهای ریلی و هوایی و زمینی و دریایی ممنوع نشود، صدها هزار وسیله نقلیه و میلیون‌ها ایرانی همچون تعطیلات گذشته از همین امروز و صبح فردا راهی جاده‌ها می‌شوند و در نتیجه نه تنها مدیریت خیز پنجم کرونا به نتیجه نخواهد رسید که شرایط برای افزایش شیب تند ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا نیز فراهم می‌شود.

پلیس راه - محدودیت سفر

همشهری آنلاین: محمد باریکانی- روزنامه‌نگار : ستاد ملی مقابله با کرونا صبح امروز اعلام کرد از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا روز شنبه ۳۰ مردادماه کشور به منظور مدیریت خیز پنجم کرونا با هدف کاهش شیب افزایشی ابتلا و مرگ و میر ناشی از شیوع پرشتاب کووید ۱۹ تعطیل است و ممنوعیت تردد از ۱۲ ظهر فردا اعمال می‌شود. این اعلام بدون در نظر گرفتن تمهیدات پیشگیرانه کافی با ممنوعیت مطلق سفر و بستن جاده‌ها از همین امروز صورت گرفته است.

در صورتی که از همین امروز جاده‌های کشور و سفرهای ریلی و هوایی و زمینی و دریایی ممنوع نشود، صدها هزار وسیله نقلیه و میلیون‌ها ایرانی همچون تعطیلات گذشته از همین امروز و صبح فردا راهی جاده‌ها می‌شوند و در نتیجه نه تنها مدیریت خیز پنجم کرونا به نتیجه نخواهد رسید که شرایط برای افزایش شیب تند ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا نیز فراهم می‌شود.

ستاد ملی مقابله با کرونا و مدیران کشور پیشتر تاثیر اعلام تعطیلی‌های بلندمدت و کوتاه مدت را بدون در نظر گرفتن اقدامات پیشگیرانه برای انجام سفر آزموده‌اند و در تمام تجربیات گذشته در مدیریت و مقابله با کرونا با شکست مواجه شدند. شاهد این مدعا اظهارات پیشین مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا در پیک‌های افزایشی کرونا در کشور بود که سفرهای داخلی را عامل افزایش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا اعلام کردند.

اکنون ستاد ملی مقابله با کرونا بدون اعلام ممنوعیت مطلق سفر از امروز و بسته بودن جاده‌ها به روی مسافران زمینی و حتی ممنوع شدن سفرهای ریلی و هوایی و در قالب ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای بار دیگر، موضوع تعطیلی کشور به مدت شش روز را اعلام کرد. این اعلام بدون ابلاغ سختگیرانه‌تر ممنوعیت سفر و بسته بودن جاده‌ها پیش از اعلام تعطیلی صورت گرفته و چراغ سبزی به مسافران نشان داده است که در طول امروز تا ظهر فردا امکان سفر به نقاط مختلف کشور را دارند و به هر نقطه از کشور که بخواهند می‌توانند سفر کنند.

ناظران معتقدند ستاد ملی مقابله با کرونا اگر واقعا قصد جلوگیری از افزایش شیب موج پنجم کرونا در کشور را دارد باید از همین امروز طرح ممنوعیت سفر و بستن جاده‌ها به روی مسافران را اعلام می‌کرد تا از موج سفرهای داخلی در تابستان داغ و سیاه ایران یک روز و نیم پیش از اعمال تعطیلی جلوگیری کند.

براساس برنامه ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است از ۱۲ ظهر فردا (یکشنبه) مسافرانی که قصد سفر در تعطیلات اعلام شده دارند، مبلغ دو میلیون تومان جریمه شوند و یکماه نیز فرصت پرداخت داشته باشند. براساس این اعلام در صورتی که این جریمه ظرف یکماه پرداخت نشود، مبلغ جریمه ۴ میلیون تومان خواهد شد. این تصمیم در شرایطی اتخاذ می‌شود که تجربه تعطیلات گذشته مشخص کرده است برخی مسافران در تعطیلات کرونایی حاضر به پرداخت مبلغ یک میلیون تومان جریمه تعیین شده پیشین بودند تا حتی در ممنوعیت‌هایی کرونایی از سفرهای مرگبار لذت ببرند.

بدین ترتیب تنها راه چاره برای مقابله با انجام سفرها در تعطیلات کرونایی اعلام ممنوعیت مطلق سفر از همین امروز به منظور پیشگیری از ترافیک‌های جاده‌ای مسافرانی است که با دور زدن فرمان ستاد ملی مقابله با کرونا از همین امروز یا صبح فردا، تصمیم به انجام سفر می‌گیرند تا نه تنها گرفتار جرایم راهنمایی و رانندگی و بسته شدن جاده‌ها از ظهر فردا  نشوند که با تمسخر فرمان‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، پیش از اعمال محدودیت‌های نه چندان سختگیرانه سفر به مسافرت بروند یا حتی با سفر در روزهای ممنوعیت میلغ جریمه را نیز پرداخت کنند.

کد خبر 620764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha