قلب پایتخت امسال همچون سال های گذشته با سیاه‌پوش کردن میدان ها و خیابان های اصلی و برپایی مراسم عزاداری سالار شهیدان در مساجد و هیات های منطقه، بوی محرم به خود گرفته است.

عزاداری محرم

همشهری آنلاین_معصومه حق جو: به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان و همزمان با دهه اول محرم، شهرداری ناحیه ۲ با همکاری مسجد قدس هر شب بعد از اذان مغرب و عشاء تا ساعت ۲۳ مراسم عزاداری حسینی برپا می کند.

  • ️ برپایی نمایشگاه عاشورایی در میدانگاه هفت تیر

شهرداری ناحیه ۳ با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه ۶، نمایشگاه عاشورایی در میدانگاه هفت تیر برپا کرده است. رادیو عاشورایی، مشاوره مذهبی و توزیع کتاب از دیگر بخش های این نمایشگاه است و تا ۳۱ مرداد از ساعت ۱۷ تا اذان مغرب در خدمت عاشقان حسینی است.

  • روضه امام حسین(ع) زیر آسمان شهر

شهرداری ناحیه ۴ نیز با همکاری بسیج مسجد ریحان و مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۶ تا ۲۹ مرداد بعد از برپایی نماز جماعت در پارک قزل قلعه برنامه قرائت زیارت عاشورا و مداحی دارد. مواد ضدعفونی کننده و ماسک هم بین عاشقان حسینی به صورت نذر سلامت توزیع می شود.

  • ‍ برپایی موکب در میدان آرژانتین

شهرداری ناحیه۵ با همیاری تشکل های مردمی محلات اقدام به برپایی موکب در میدان آرژانتین کرد. طبق برنامه ریزی ها طی یکسال اخیر تلاش شده با ظرفیت سازی و تبدیل این میدان به یک پاتوق فرهنگی، برنامه های متنوعی در مناسبت های ملی، آیینی و مذهبی برگزار شود. هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۵ و ۱۹ تا هنگام اذان مغرب ضمن قرائت زیارت عاشورا و مدیحه سرایی، اقلام بهداشتی و فرهنگی با رعایت پروتکلهای بهداشتی توزیع می‌شود.

تمامی این مراسم ها با رعایت دستور العمل های ستاد کرونا و شیوه نامه های بهداشتی در فضای باز و با هدف زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی و گرامیداشت هر چه بیشتر ایام سوگواری برگزار می‌شود.

کد خبر 620980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha