مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به حاکمیت جوی ‌پایدار و آسمانی صاف در غالب مناطق کشور طی ‌پنج روز آینده، از افزایش سرعت وزش باد و خیزش گرد و خاک در نیمه شرقی کشور خبر داد.

وزش باد شدید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه طی ‌پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی ‌پایدار حاکم خواهد بود، اظهار کرد: امروز و فردا (۷ و ۸ شهریور) در ارتفاعات مازندران، شرق تهران و زاگرس مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار ‌پراکنده رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: سه‌شنبه و چهارشنبه (۹ و ۱۰ شهریور) نیز در ارتفاعات مازندران، هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر و رگبار ‌پراکنده دور از انتظار نیست و روز ‌پنجشنبه (۱۱ شهریور) در غالب مناطق کشور جوی ‌پایدار حاکم خواهد بود.

به گفته ضیاییان، امروز و فردا (۷ و ۸ شهریور) در بعضی ساعات در نیمه شرقی کشور افزایش سرعت وزش باد، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد همچنین دوشنبه و سه‌شنبه (۹ و ۱۰ شهریور) سرعت وزش باد در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ شهریور) صاف، ‌ در اواسط روز قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۹ شهریور) نیز صاف، ‌ در اواسط روز قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۷ و ۸ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با بیشینه دمای ۳۰ و ۳۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

کد خبر 623306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha