مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

مسئول بافت فرسوده و باز آفرینی شهری راه و شهرسازی گیلان گفت: در گیلان ۵ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری شناسایی شده‌اند.

بافت فرسوده رشت

مرتضی یوسفیان به همشهری آنلاین افزود: از میان ۵۲  شهر دارای بافت ناکارآمد شهری گیلان، ۳۰ شهر دارای بافت ناکارآمد مصوب است و مابقی نیز در انتظار تهیه و ارائه طرح قرار دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهر رشت با ۲ هزار هکتار مساحت بیشترین بافت نیازمند به بازآفرینی شهری شامل بافت فرسوده و ناکارآمد شهر، تاریخی و سکونتگاههای غیررسمی را به خود اختصاص داده  که میزان مساحت بافت ناکارآمد شهری آن بیش از ۷۱۷ هکتار است.

مسئول بافت فرسوده و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی گیلان گفت:  بر اساس آخرین آمارهای موجود در این بافت بیش از ۱۱۵ هزار نفر ساکن هستند.

یوسفیان ادامه داد: در سال ۹۷ از محل صندوق توسعه ملی و آورده سایر دستگاههای استانی مبلغ ۷ میلیارد تومان در راستای بهسازی، نوسازی، احیاء، کف‌سازی و بدنه سازی و بهسازی معابر و روشنایی معابر در محله‌های دارای بافت‌های فرسوده هزینه شد. در حال حاضر راه و شهرسازی نسبت به آسفالت برخی از این بافت‌ها اقدام کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبات هیات وزیران و در راستای تحقق قانون ساماندهی، حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و  عرصه‌های ناکارآمد شهری، ارائه تسهیلات ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی و با سود مشارکت ۹ درصد و باقیمانده ۱۸ درصد ارائه شده است. ۸۰۸ واحد در سال ۹۷ و ۷۸۶ واحد نیز در سال ۹۸ جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند. اما آمار واحدهای دریافت کننده تسهیلات درسال ۹۹ هنوز موجود نیست.

مجموعه خواهر امام رشت، ساغریسازان، پیرسرا، پل عراق، دباغیان، تختی، صیقلان، باقر آباد، نقره دشت و کوچه اقتصاد جزو بافت‌های فرسوده مرکز استان گیلان هستند.

کد خبر 623625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha