رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب هرمزگان از موفقیت دو خواهر بالای ۱۰۰ ساله در شکست دادن کرونا خبر داد.

زنان 113 و 101 ساله که کرونا را شکست دادند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا از بندرعباس، یدالله رئیسی ماکیانی رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب در استان هرمزگان اظهار کرد: پس از مراجعه دو خانم ۱۱۳ و ۱۰۱ ساله مبتلا به کرونا، این دو بیمار در سرویس زهرا معلمی متخصص بیماری های عفونی بستری و با تلاش های کادر درمان تحت مداوا قرار گرفتند.

معلمی با اشاره به اینکه در ابتدای پذیرش این دو خواهر با توجه به کهولت سن و کاهش سطح اکسیژن خون در شرایط مناسبی نبودند، گفت: در بررسی وضعیت یکی از این دو خواهر، پس از انجام سی تی اسکن مشخص شد که ۴۲ درصد درگیری ریه دارد. همچنین اکسیژن خون بیمار ۸۵ درصد بود و احتمال افت سطح اکسیژن همچنان وجود داشت که پس از بستری و انجام مراقبت های پزشکی و پرستاری و دریافت داروهای مرتبط با کرونا و داروهای تقویتی و مکمل های درمانی شرایط عمومی بیمار رو به بهبودی و امیدوارکننده شد.

وی در ادامه افزود: هر دو خواهر پس از دریافت داروهای تقویتی در کنار داروهای موثر کرونا شرایط بهتری پیدا کردند و بعد از گذشت یک هفته از زمان بستری حال عمومی بیماران خوب ارزیابی شد.

متخصص بیمارایهای عفونی خاطرنشان کرد: این ۲ خواهر که هر دو اهل محله پاکوه بخش مرکزی میناب هستند، با حال عمومی خوب و اکسیژن بالای ۹۶ درصد پس از یک هفته بستری در بخش کووید ۴ از بیمارستان ترخیص شدند. یکی از این بیماران متولد سال ۱۲۸۷ و دیگری متولد ۱۲۹۹ هستند.

کد خبر 624272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha