همشهری آنلاین: مقامات امارات متحده عربی اعلام کردند: بر خورد یک هلی کوپتر به یک سکوی نفتی در سواحل دوبی هفت کشته بر جای گذاشت و منجر به بسته شدن میدان نفتی رشید شد.

به گزارش رویترز، این هلی کوپتر که از فرودگاه بین‌المللی دوبی به مقصد میدان نفتی رشید پرواز می‌کرد در میانه مسیر خود به عرشه سکوی حفاری مائرسک برخورد کرد.

پتروفاک شرکت مسئول عملیات حفاری در میدان‌های نفتی در سواحل دوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هلی کوپتر پس از برخورد به سکوی نفتی در هم شکست و به دریا سقوط کرد.  

این شرکت در ادامه  بیانیه خود آورده است: " بلافاصله پس از این سانحه عرشه آتش اصلی سکو را فرا گرفت. اما حریق به سرعت مهار و خاموش شد. پس از وقوع این حادثه تمامی فعالیت‌ها در میدان نفتی رشید به حالت تعلیق درآمد و تدابیر ویژه‌ای برای ایمن سازی سکوی نفتی محل سانحه  انجام گرفت.

مقامات هواپیمایی کشوری امارات متحده عربی نیز اعلام کردند که این هلی کوپتر حامل یک آمریکایی، یک بریتانیایی یک پاکستانی، یک ونزوئلایی و دو هندی بود.

بنا به گفته این مقامات هنوز دلیل این سانحه مشخص نشده است.

هواپیمایی کشوری امارات متحده عربی بلافاصله پس از وقوع این سانحه تیم تحقیقاتی را ترتیب داده علت سقوط این هلی کوپتر را پیدا کنند.

امارت دوبی بخشی از نفت امارات متحده عربی پنجمین بزرگترین صادر کننده نفت جهان را تامین می‌کند.

با توجه به آمار‌های ارائه شده امیر نشین دوبی در سال 2007 روزانه 65 هزار بشکه نفت تولید می‌کرد. آمار‌ها همچنین حکایت از آن دارد که امارات متحده عربی در مجموع روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

کد خبر 62492

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز