میلان پس از ۷‌سال به لیگ قهرمانان برگشته و در اولین بازی به مصاف لیورپولی می‌رود که خاطرات زیادی از تقابل با این تیم دارد، خاطراتی مثل فینال فصل ۲۰۰۵ در ترکیه.

لیورپول

به گزارش همشهری‌آنلاین، سورپرایز ویژه هفته اول لیگ قهرمان بدون شک بازگشت میلان به این بازی‌ها پس از ۷‌سال خواهد بود، تیمی که پس از رئال پرافتخارترین تیم اروپا است و ۷‌بار فاتح لیگ قهرمانان شده است. جالب اینکه میلانی‌ها در اولین بازی پس از بازگشت باید در آنفیلد به مصاف لیورپولی بروند که ۶‌قهرمانی لیگ قهرمانان دارد و با کلوپ یکی از مدعیان قهرمانی به حساب می‌آید. رقابت این دو تیم در گروه مرگ بدون شک یکی از جذابیت‌های این فصل لیگ قهرمانان خواهد بود.

اتلتیکو در پیش‌بازی مسابقه امشب در لالیگا توانست با گل دیرهنگام لمار که دیرهنگام‌ترین گل منجر به پیروزی در تاریخ لالیگا بود، ۲ بریک اسپانیول را در زمین حریف شکست دهد. میلان هم با برد ۲ برصفر در دیدار دشوار مقابل لاتزیو برای نخستین بازی در گروه مرگ مقابل لیورپول آماده شد و خود لیورپول هم ۳ برصفر لیدز را در صدمین گل لیگ برتری محمد صلاح شکست داد. تنها پورتو بود که بدون پیروزی در دیدار لیگی اول هفته، پا به لیگ قهرمانان گذاشت. پورتو مقابل مدافع عنوان قهرمانی یعنی اسپورتینگ در مسابقه‌ای جنجالی یک-یک کرد تا ۲ تیم صدر را دودستی به بنفیکای ۱۵ امتیازی هدیه داده باشند.

لیورپول با بازگشت مدافعان مصدومش این فصل اوضاع بهتری در لیگ برتر دارد، هرچند که فان‌دایک در فیفادی باز هم مصدوم شد. ترنت آرنولد سی‌وپنجمین پاس‌گل لیگ برتری‌اش را این هفته ثبت کرد و صلاح صدمین گل لیگ برتری‌اش را. برد شاگردان کلوپ مقابل لیدز یک مصدوم دیگر را هم روی دست این تیم گذاشت و هاروی الیوت با خطای شدید پاسکال دچار مصدومیتی سنگین شد. کنار تخت الیوت در بیمارستان، یک بازیکن از تیم زیر ۱۴ساله‌های یک تیم از شمال شرق حضور داشت که مچ پایش شکسته بود اما از سوی الیوت کفش و پیراهنش را هدیه گرفت. روبرتو فیرمینو و نکو ویلیامز هم همچنان مصدوم‌اند اما ویرجیل فان‌دایک می‌تواند بازی کند. از زمان بازگشت ویرجیل به ترکیب لیورپول تیم در ۴‌بازی، ۳‌برد و یک‌مساوی داشته و ۳ بار کلین‌شیت کرده و ۹ گل زده. در تیم میلان کرونیچ مصدوم است و باکایوکو و اولیویه ژیرو هم معلوم نیست به بازی امشب برسند.

لیورپول آمار فوق‌العاده‌ای مقابل این حریف ایتالیایی دارد و از ۴ رویارویی ۳‌تا را برده؛ ازجمله آن کام‌بک رؤیایی فینال سال ۲۰۰۵ در استانبول. البته آندری شوچنکو، اسطوره اوکراینی میلان ۳ تیم دیگر حاضر در گروه مرگ را بدشانس دانسته که با میلان آماده این فصل روبه‌رو شده‌اند. زلاتان ایبراهیموویچ که کمتر از ۳ هفته دیگر ۴۰ ساله می‌شود، پس از پشت‌سر گذاشتن مصدومیتی طولانی سرانجام در بازی با لاتزیو وارد زمین شد و ۸ دقیقه بعد گل دوم میلان را وارد دروازه این تیم کرد اما با مصدومیتی جدید بازی هفته اول مقابل لیورپول را از دست داد تا غایب بزرگ هفته لقب بگیرد.

بقیه بازی‌ها

برخلاف سال‌های قبل از این فصل همه بازی‌ها همزمان ساعت ۲۳:۳۰ برگزار نمی‌شود و هر شب ۲ بازی در ساعت ۲۱:۱۵ داریم که ۲ بازی امشب بین بشیکتاش و دورتموند و شریف و شاختار برگزار می‌شود. بشیکتاش در این فصل با پیانیچ و باتشوایی تیم خوبی است و دورتموند هم که با آن‌همه ستاره و هالند نیازی به تعریف ندارد. در گروه هیجان‌انگیز A فعلا ۲ غول نفتی با هم بازی ندارند؛ منچسترسیتی میزبان لایپزیش است و پاری‌سن‌ژرمن با مسی، نیمار و امباپه در زمین کلاب‌بروخه به میدان می‌رود. اسپورتینگ و آژاکس هم بازی آخر هفته اول رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپاست.

کد خبر 626840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha