شنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۵ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

علی شاکری: تیم ملی والیبال ایران در آستانه مسابقات قهرمانی جهان میزبان قهرمان باشگاه های صربستان در تهران است.

حریف این روزهای تیم ملی، تیمی است به نام ویوودینا که همواره بیشترین ملی پوشان این کشور صاحب والیبال را در اختیار خود داشته است.

اگرچه در سال های اخیر اکثر قریب به اتفاق چهره های نخبه این کشور جذب لیگ های سایر کشورهای اروپایی به خصوص ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و اخیرا روسیه شده اند اما باید پذیرفت که صرب ها با وجود چند شقه شدن یوگسلاوی سابق هنوز در رشته هایی چون والیبال، بسکتبال و هندبال در زمره تیم های طراز اول اروپا و جهانند.

حضور تیمی از صربستان که شب[جمعه 28 مهر] گذشته نخستین بازی از چهار بازی تدارکاتی خود را در سالن والیبال آزادی انجام داد برای تیم ملی والیبال ایران غنیمتی است؛ به خصوص آن که میلورادکیاچ که خود سال ها در کنار گائیچ سرمربی فعلی روسیه و دو سال هم به تنهایی عهده دار مسئولیت تیم ویوودینا بود می تواند اندک ابهامات موجود در شناسایی ترکیب اصلی تیم ملی را برطرف کند.

کاری که در اردوی فرانسه به دلیل زیر فشار بودن تیم به لحاظ بدنسازی مربیان موفق به انجام آن نشده بودند. چهار بازی با ویوودینا این فرصت را فراهم ساخته است تا تیم ملی نخبه ترین نفرات خود را در خطوط مختلف بشناسد. هم اکنون تیم ملی ایران 90 درصد ترکیب اصلی خود را شناخته و 10 درصد باقیمانده به بازی با قهرمان صربستان بستگی دارد.
انتخاب آماده ترین ها باتوجه به نوع بازی و تاکتیک تیم و حریفانش در دو رویداد متفاوت جهانی و آسیایی تدابیر سنجیده ای را طلب می کند.

هم اکنون در تمامی خطوط به خصوص در پست بازیساز، سرعتی، قطر پاسور، قدرتی دریافت کننده و لیبرو با وجود مشخص بودن نفرات اصلی در انتخاب بازیکن جایگزین رقابت جدی وجود دارد. بازگشت بهنام محمودی از ایتالیا و آرش صادقیانی از باز ی های دانشجویی ایرلند هم به گرمی انتخاب نفرات اصلی افزوده است.

برخلاف مسابقات بین المللی قزاقستان که مربیان و بازیکنان از بازی های تیم ملی به نیکی یاد کردند، در اردوی فرانسه تیم ایران فاقد آن انسجام لازم بود و به خصوص سرعتی زنان تیم نسبت به سایر خطوط دچار مشکلات بیشتری بودند.

بخشی که همواره در دوره های قبلی نقطه قوت تیم ملی بود. تیم ایران امشب[شنبه 29 مهر] و فردا شب [یکشنبه 30 مهر] دوبار دیگر در ساعت 20 به دیدار ویوودینا خواهد رفت و آخرین بازی دو تیم نیز سه شنبه شب خواهد بود.

نماینده ایران به ژاپن می رود

سرپرست فدراسیون والیبال برای شرکت در کنگره فدراسیون بین المللی والیبال FIVB امروز [شنبه 28 مهر]عازم ژاپن می شود.

محمدرضا داورزنی تنها نماینده ایران در سی امین کنگره جهانی خواهد بود که در کشور ژاپن و در شهر توکیو از روز سه شنبه برپا خواهد شد. قبلا قرار بود که محمدرضا یزدانی خرم رییس سابق فدراسیون والیبال در این کنگره حضور پیدا کند که با خودداری او این ماموریت به سرپرست فعلی والیبال محول شد.

در این کنگره که اکوستا بخت خود را دوباره برای ادامه ریاست فدراسیون جهانی می آزماید، ایران نیز یک نماینده در انتخابات کمیته برنامه ریزی دارد که سعید درخشنده دبیر فدراسیون والیبال ایران خود را نامزد کرده است.

روبن اکوستا رییس مکزیکی فدراسیون جهانی والیبال که این روزها مخالفینش اقدام به تاسیس فدراسیونی دیگر به موازات فعالیت فدراسیون بین المللی والیبال نموده اند چهارشنبه گذشته به همراه همسرش وارد شهر توکیو ژاپن شده است. پیش بینی می شود  او که از سال 1984 پس از پل لیبود فرانسوی این مسوولیت را برعهده گرفته همچنان بر مصدر کار باقی بماند.

بهنام محمودی در تهران

بهنام محمودی تنها لژیونر والیبال حاضر در سری A ایتالیا پنجشنبه شب [26 مهر] به تهران بازگشت. وی که عضو تیم پروجای ایتالیاست پس از دعوت به اردوی تیم ملی از ایتالیا راهی تهران شده است.

محمودی برای آنکه بتواند دومین حضورش در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی قطر را تجربه کند دو رقیب جدی به نام های سیدمهدی بازارگرد و محسن عندلیب پیش رو دارد. در سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 1998 ساپورو ژاپن محمودی بهترین بازیکن ایران در آن بازی ها بوده است.

کد خبر 6270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز