رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز در صحن علنی مجلس با بیان اینکه در مورد طرح تحول اقتصادی مجلس با حساسیت کمیسیون ویژه‌ای را انتخاب کرده که در حال بررسی است، گفت:

اینکه در کشور بحث‌های مختلفی درباره این طرح وجود دارد تردیدی نیست و مجلس هنوز نظر قطعی خود را اعلام نکرده است و تا زمانی که مجلس نظر خود را ندهد این کار قابل اجرا نیست و نیاز به قوانین مختلف دارد.

علی لاریجانی همچنین در مورد آخرین وضعیت قانون خدمات کشوری اظهار داشت: دولت آیین‌نامه‌ای برای اجرای آن تصویب کرده است، طبعا پیگیری این امر کار لازمی است و ما در آیین‌نامه‌ای که دولت در این ارتباط نوشته است، مقداری ملاحظه داریم و کمیسیون اجتماعی نیز این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

لاریجانی درباره اجرای قانون بودجه نیز خاطرنشان کرد: البته در نحوه اجرای آن حرف و حدیث زیاد بود، بعضی از اخبار دال بر این بود که همچنان طبق روش گذشته خود کار می‌کند و  از این جهت ابلاغ شده که اگر قانون اجرا نشود نمایندگان مجلس مجبورند از ابزار قانونی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حال رسیدگی به این موضوع هستیم و شنبه شب نیز گزارش اولیه‌ای را به من دادند که ادعا شده قانون را اجرا می‌کنند، افزود: ما نیز فردی را فرستادیم تا رسیدگی کامل کند و مصر هستیم که نظارت بر اجرای قانون صورت گیرد و شما هم ابزارهای قانونی برای این امر دارید و خیلی نگرانی نداریم.

کد خبر 62754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز