مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برخی تخلفات در زمینه عرضه و فروش بلیت هواپیما در پروازهای اربعین گزارش شده که با همه آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

بلیت - هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسن خوشخو درباره آخرین وضعیت پروازهای اربعین اظهار کرد: پروازهای اربعین از بازه زمانی ۲۸ شهریورماه تا۱۰ مهرماه برنامه‌ریزی شده و دولت عراق فقط پذیرش زوار را از طریق مرز هوایی اعلام و برای آن شرایطی را مشخص کرده است. عمده‌ترین شرطی که دولت عراق مشخص کرده، اخذ ویزا توسط سفارت عراق در تهران، دریافت هر دو دز واکسن کرونا و همچنین داشتن پاسخ منفی تست PCR است.

وی افزود: همچنین بر اساس توافقی که بین دولت های ایران و عراق صورت گرفت، مقرر شد ۶۰ هزار زائر از طریق مرز هوایی بتوانند در مراسم اربعین حضور پیدا کنند. سازمان حج و زیارت متولی ایجاد سامانه‌ای برای ثبت نام زوار شد و در این زمینه سامانه سماح در دسترس عموم قرار گرفت و بسیاری از هموطنان ثبت نام‌شان را انجام دادند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: از طریق سامانه سماح، اطلاعات زوار به وزارت بهداشت برای صحت سنجی و بررسی دریافت هر دو دز واکسن کرونایی که ضرورت داشت ارسال شد. همچنین با هماهنگی های صورت گرفته اسامی این افراد را برای سفارت عراق ارسال کردیم تا در بازه زمانی تعریف شده نسبت به تهیه ویزا آن‌ها اقدامات لازم انجام شود. در همین مورد مقرر شد تا لیست افراد بعد از اینکه ویزا صادر شد برای سازمان هواپیمایی کشوری و به تبع آن برای شرکت‌های هواپیمایی جهت صدور بلیت ارسال شود.

خوشخو با بیان اینکه تا پایان روز یکشنبه بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، برای ۱۲ هزار نفر ویزای قطعی صادر شد اسامی آن‌ها را در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار دادیم که بتوانند نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند اما خبرهایی به گوش رسید مبنی بر اینکه بلیت‌ها به صورت یکطرفه به فروش می‌رسد یا اینکه سوء استفاده‌هایی در این زمینه انجام شده است. گزارش‌هایی به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شد مبنی بر اینکه بعضا با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب بلیت پروازهای اربعین در سایت‌های مختلف ارائه می‌شود. در این زمینه سازمان هواپیمایی کشوری به این موضوع ورود پیدا کرد و دستگاه‌های ذیربط و دستگاه نظارتی دیگر را مطلع کردیم. همچنین سازمان هواپیمایی کشوری با توجه به وظیفه ذاتی خودش اخطارهایی به این دسته از سایت‌ها و مجموعه‌ها ارسال کرد.

وی گفت: موضوع دیگری که مطرح شد اینکه بعضی از شرکت‌های هواپیمایی بلیت یکسره رو به مسافر عرضه می‌کنند و از ارائه بلیط رفت و برگشت خودداری می‌کنند این موضوع درست است و با بررسی‌هایی که سازمان هواپیمایی کشوری انجام داد این موضوع صحت دارد و به شرکت‌هایی که به صورت اجباری بلیت یک طرفه را ارائه می‌دهند، اخطار کتبی دادیم چرا که مسافر باید بتواند در این بازه زمانی نسبت به دریافت بلیت یک طرفه و دو طرفه اقدام کند. اگر شرکت هواپیمایی این مساله را رعایت نکند از نظر سازمان هواپیمایی کشوری و برابر مقررات متخلف شناخته شده و بر اساس قوانین مورد پیگیری قضایی قرار خواهد گرفت.

خوشخو تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری برای احقاق حقوق مسافران مماشاتی با هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی نخواهد کرد. به مردم هم توصیه می‌شود از در اختیار داشتن ویزا اطمینان حاصل کنند و پس از آن به دفاتر شرکت‌های هواپیمایی یا سایت‌های رسمی مراجعه کنند اما اگر هر کدام از مسافران به هر دلیلی با مشکلی در این زمینه مواجه شدند می‌توانند از طریق سایت رسمی سازمان هواپیمایی کشوری و سامانه رسیدگی به شکایات آن را با ما در میان بگذارند تا بتوانیم به سرعت رسیدگی کنیم چرا که یکی از وظایف ذاتی سازمان هواپیمایی کشوری رسیدگی به همین تخلفات است.

کد خبر 627783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha