چین شرایط سخت‌گیرانه و بی‌سابقه خود را برای برگزاری بازی‌های زمستانی پکن ۲۰۲۲ اعلام کرد. این شرایط مورد تایید کمیته بین‌المللی المپیک نیز قرار گرفته اما احتمالا انصراف برخی ورزشکاران را پی خواهد داشت.

المپیک پکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، چین در حال برنامه‌ریزی برای حلقه بسته المپیک زمستانی این کشور است.

امسال که به دلیل شیوع ویروس کرونا بازی‌های تابستانی و زمستانی المپیک به طرزی بی‌سابقه به یکدیگر نزدیک شده‌اند، با این حال بازی‌های پکن شباهتی به رقابت‌های توکیو نخواهد داشت.

پکن از اجرای سطحی از کنترل که پیش از این در بازی‌ها دیده نشده بود خبر داد و گفت ورزشکاران و شرکت‌کنندگان در این مسابقات با محدودیت‌های شدیدی روبرو خواهند بود؛ این را انتشار اولین ویرایش پروتکل‌های بهداشتی این بازی‌ها تایید می‌کند. به نظر می‌رسد المپیک زمستانی ۲۰۲۲ که  که از ۱۵ بهمن ماه آغاز خواهد شد، محدودترین رویداد ورزشی جهان خواهد بود.

بازی‌های المپیک و پارالمپیک پکن در مکانی برگزار می‌شود که سازمان دهندگان آن را «سیستم مدیریت حلقه بسته» نامیده‌اند! محیطی شبیه حباب که ورزشکاران، مقامات، اصحاب رسانه و کارگران از روزی که به آنجا می‌رسند تا لحظه خروج آن را ترک نخواهند کرد.

برای حضور در این حباب نیز دو شرط وجود دارد که شامل ورزشکاران و هر شخص دیگری خواهد شد: ورود به چین در حالیکه به طور کامل واکسینه شده‌اند یا گذراندن ۲۱ روز قرنطینه انفرادی. افرادی که در حباب هستند نیز روزانه تحت آزمایش کرونا قرار خواهند گرفت.

همچنین تماشاگران این بازی‌ها نیز محدود به ساکنان سرزمین اصلی چین شده است. این بازی‌ها قرار است با حضور نزدیک به ۳۰۰۰ ورزشکار و همچنین چند هزار نفر از عوامل برگزار شود. هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیم، I.O.C.، نیز در بیانیه‌ای حمایت کامل خود را از این محدودیت‌ها اعلام کرد.

المپیک تابستانی در توکیو دارای پروتکل بهداشتی بسیار شناوری بود. شرکت‌کنندگان نیازی به واکسیناسیون نداشتند و با وجود توصیه به خارج نشدن از دهکده المپیک، هنوز می‌توانستند به فروشگاه‌های رفاهی، رستوران‌ها و مراکز خرید بروند. در همین حال، اعضای رسانه‌های خبری محلی و نیروهای کار در توکیو اجازه داشتند به خانه‌های خود رفت و آمد کنند.

این در حالیست که بسیاری از ورزشکاران برجسته در سراسر جهان هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند و باید دید چه تعداد از المپیکی‌ها تصمیم می‌گیرند از بازی‌های پکن صرف نظر کنند. برخی کشورها به ورزشکاران خود اعلام کرده‌اند در صورت نمایندگی کشورشان در بازی‌های پکن باید واکسن خود را تا ۱۰ آذر ماه دریافت کنند. 

کد خبر 629674
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha