مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

سیستم‌های گرمایشی معمولاً سیستم‌های کم‌دردسری هستند که نگهداری از آنها کار سختی نیست. با نگهداری مناسب از موتورخانه می‌توانید اطمینان حاصل کنید موتورخانه شما همیشه خوب کار کند. موتورخانه شما از هر نوع که باشد در هر صورت برای این که خوب کار کند باید مواردی را در نظر بگیرید.

image.png

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نگهداری موتورخانه را در شهر خودتان بپرسید. مثلاً اگر به دنبال نگهداری موتورخانه در تهران باشید می‌توانید درخواست نگهداری موتورخانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه‌تر را تجربه کنید. در این مقاله می‌خواهیم نحوه نگهداری از موتورخانه و عیب یابی آن را به شما معرفی کنیم. 

نکات مربوط به نگهداری موتورخانه

وقتی سیستم گرمایشی یا سرمایشی خوب کار نکند احتمالاً مشکل از یکی از سه قسمت آن ناشی شده است: منبع گرما/سرما، سیستم توزیع یا ترموستات. اگر سیستم گرمایشی یا سرمایشی‌تان خوب کار نمی‌کند احتمالاً مشکل از منبع آن است. شاید سیستم شما هیچ سوختی دریافت نکرده باشد. لابد سوخت به محفظه نرسیده است. اگر سوخت موتورخانه گاز یا نفت باشد، پس موتور روشن نمی‌شود. اگر سیستم گرمایشی یا سرمایشی روشن شده اما هوای گرم یا سرد به اتاق‌های خانه نمی‌رسد، پس دمنده یا سیستم توزیع مشکل دارد. خراب بودن ترموستات هم مانع روشن شدن سیستم می‌شود، یا حتی اگر سیستم روشن شود دائم خاموش و روشن خواهد شد. مشکل هر چه باشد باید راحت‌ترین روش‌ها را انتخاب کنید تا مشکل حل شود. پس صبور باشید و دست به کار شوید. قبل از کار روی سیستم گرمایشی یا سرمایشی باید این گام‌ها را انجام دهید: 

  • مطمئن شوید محفظه نیرو دریافت می‌کند. ببینید فیوز مدار اصلی پنل نسوخته باشد یا نپریده باشد. بعضی از سیستم‌های گرمایشی ورودی دیگری برای سوخت دارند که در پنل دیگری نزدیک به پنل ورودی اصلی قرار گرفته است. در برخی از سیستم‌های گرمایشی هم فیوز در داخل محفظه یا روی آن قرار دارد.
  • اگر سیستم دکمه ریست دارد، این دکمه معمولاً نزدیک موتور قرار گرفته است. نیم ساعت صبر کنید تا موتور خنک شود، بعد دکمه را فشار دهید. اگر دستگاه هنوز روشن نشده نیم ساعت دیگر صبر کنید و باز هم دکمه ریست را فشار دهید. حداقل یک بار دیگر این کار را انجام دهید. 
  • اگر دستگاه دکمه روشن و خاموش دیگری دارد، باید مطمئن شوید دکمه روشن است. 
  • ترموستات را بررسی کنید تا مطمئن شوید خوب تنظم شده است. در صورت نیاز می‌توانید تنظیمات را روی ۵ درجه فعال کنید (برای سیستم‌های سرمایشی هم دمای پایین‌تر را تنظیم کنید).
  • اگر موتورخانه‌تان از گاز استفاده می‌کند باید مطمئن شوید که گاز وصل بوده و مشعل روشن است. اگر موتورخانه از نفت استفاده می‌کند باید مطمئن شوید سوخت نفت آن کافی است. 

موارد مهم دیگر در نگهداری موتورخانه

سنجاق: همه چیز درباره نگهداری موتورخانه 

  • قبل از کار بر روی سیستم‌های گرمایشی یا سرمایشی باید مطمن شوید که سوخت سیستم خاموش است. در مدار اصلی برق، برق را قطع کرده یا فیوز برق رسان را بردارید. اگر نمی‌دانید کدام مدار روشن است، فیوز اصلی را بردارید یا مدار اصلی را خاموش کنید تا برق کل خانه قطع شود. بعضی از موتورخانه‌ها ورودی دیگری دارند که در پنل دیگری نزدیک به پنل اصلی قرار می‌گیرد. در صورتی که پنل جداگانه‌ای موجود است باید فیوز را برداشته یا مدار را در حالت خاموش قرار دهید. 
  • اگر در زمان روشن بودن سیستم گرمایشی یا سرمایشی فیوز پرید یا مدار دائم قطع و وصل شد، حتماً جریان برق مشکل دارد. در این صورت خودتان مشغول تعمیر موتورخانه نشوید، بلکه تعمیرکار را خبر کنید. 
  • اگر موتورخانه شما گازی است و در خانه بوی گاز حس می‌کنید، سعی نکنید جریان گاز را قطع کنید یا چراغ‌ها را خاموش و روشن کنید. از خانه خارج شوید، در را باز بگذارید و فوری شرکت گاز یا آتش نشانی را خبر کنید تا نشتی را تعمیر کنند. دوباره به خانه وارد نشوید.
  • برای نگهداری از موتورخانه باید سالی یک بار تعمیرکار بیاورید تا آن را سرویس کند. بهترین موقع برای سرویس کردن موتورخانه در پایان فصل سرماست. چون در پایان فصل هم تخفیف دریافت می‌کنید و هم سرویس بهتر انجام می‌شود. می‌توانید همزمان سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی را سرویس کنید. 

سنجاق: همه چیز درباره نگهداری موتورخانه 

منبع گرما و سرما پیچیده‌ترین بخش سیستم گرمایشی و سرمایشی است که معمولاً به آن توجه نمی‌شود. مشکلات این قسمت‌ها به مشکلات دیگر منجر خواهند شد. سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی خانه‌تان از هر نوع که باشند باید خوب به آن توجه کنید تا به این مشکلات منجر نشوند. بزرگ‌ترین مشکل موتورخانه گرد و خاک است. این گرد و خاک هم موجب اتلاف سوخت می‌شود و هم انرژی را به هدر می‌دهد. تمام سه قسمت موتورخانه را تمیز کنید و همیشه روتین تمیز کاری را ادامه دهید. روغن کاری و تنظیم موتورخانه هم ضروری است. با این راه‌ها مطمئن می‌شوید که موتورخانه‌تان خوب کار می‌کند.

کد خبر 631311

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha