شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

امیر حاج رضایی: یک بار دیگر ماهیت فوتبال خودش را نشان داد. من از صحنه گل شروع می‌کنم.

 با وجود آنکه پرسپولیس بازی پرفشاری را انجام می‌داد و روی شروع‌های مجدد قصد رسیدن به گل را داشت، روی ضدحمله حریف غافلگیر شده و دروازه‌اش را بازشده دید.

عکس‌العمل‌های عالی رحمتی دروازه تیم مس را در طول 90 دقیقه بسته نگه داشت.   تیم کرمانی برای حملات خود طراحی خاصی داشت و در هنگام دفاع نیز با لایه‌های پرتعدادی به دفاع از دروازه خودی می‌پرداخت و حتی‌ زالترون و دیگر بازیکن برزیلی این تیم، داسیلوا نیز به دفعات در دفاع تیمی به مس کرمان کمک می‌کردند البته باز هم در این میان باید به عکس‌العمل‌های عالی رحمتی در دفع حملات اشاره کرد که اوج حرکت رحمتی مهار ضربه کریم باقری بود که با شجاعت بی‌نظیر توپ بازیکن باتجربه پرسپولیس را بلوکه کرد.

 برای بازی‌هایی که به این شکل یک تیم درصدد انبوه‌سازی نفرات مقابل دروازه خودی و دفاع پرتعداد است آنتی‌سیستمی نیز وجود دارد، به این طریق که با سرعت دادن به گردش توپ خصوصاً در پشت محوطه جریمه و داخل هجده‌قدم می‌توان مدافعان و دروازه‌بان حریف را در نهایت وادار به اشتباه و تسلیم کرد.

با وجود شکست پرسپولیس، حضور بازیکنی مانند آتسو ضعف عمق خط دفاعی این تیم را پوشش داد. داشتن بازیکنان مجرب متعدد برای 3 جامی که پرسپولیس در آنها حضور دارد ضروری است اما همواره یک سرمربی برای پیدا کردن ارنج نهایی ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. تعطیلی 18 روزه لیگ باعث شده بود که در بازی دو تیم پرسپولیس و مس نیز مشکلاتی دیده شود که حاصل تعطیلی بدون هماهنگی و برنامه‌ریزی لیگ بود. امیدوارم بازی‌های ملی با تمهیدات بهتر، کمتر مسابقات لیگ را تعطیل کند تا ما از تولیدات لیگ خودمان به بهترین شکل در تیم‌ملی بهره بگیریم.

فوتبال بازی اشتباهات است. به اعتقاد من هنوز اتفاقی برای پرسپولیس نیفتاده چون این تیم 29 بازی دیگر را پیش‌رو دارد اما اشتباه بزرگ پرسپولیس در 15 دقیقه‌دوم اتفاق افتاد. نتیجه اشتباهاتی که از 2 بازی قبل ادامه داشت و منجر شد پرسپولیس 7 امتیاز را از دست بدهد. معتقدم نباید در هر حالتی از حس تعادل در بازی غافل شد و برای رسیدن به پیروزی نباید تا دقایق پایانی دفاع را فراموش کرد. یعنی دقیقاً همان کاری که مس انجام داد و پاس نهایی زالترون به عطایی رسید تا این بازیکن جایگزین نیز شکست را به میزبان تحمیل کند.

کد خبر 63165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز