همشهری آنلاین: یک فوریت طرح انتزاع سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از ریاست جمهوری و الحاق آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش خانه ملت، فوریت طرح مذکور با 146 رای موافق، 86 رای مخالف و 6 رای ممتنع در جلسه علنی روز یکشنبه به تصویب نمایندگان رسید.

در مقدمه این طرح ضرورت پاسخگویی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به مجلس شورای اسلامی و ایجاد زمینه نظارت بیشتر بر این سازمان و در راستای کاهش هزینه دولت با توجه به برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به عنوان دلایل ارائه این پیشنهاد ذکر شده است.

"محسن کوهکن" در دفاع از یک فوریت این طرح گفت: در کشوری که با مسایل مهمی روبرو هست آیا سخنان یک مسئول به صرف اینکه در مقابل مجلس پاسخگو نیست باید این مقدار وقت و زمان مجلس را بگیرد.

وی گفت: با تصویب این طرح دست رئیس جمهور را هم باز نگه می‌دارد.

"ستار هدایتخواه"، در مخالفت با فوریت طرح مذکور گفت: طرح مذکور در بیرون از مجلس وهن تلقی می شود از این جهت که چگونه می‌تواند مسئولی اظهار خلافی داشته باشد و مجلس از ابزارهای نظارتی نتواند استفاده کند و برای پیگیری، دستگاهی را دچار تحول نماید.

وی گفت: دستگاهی که خود مسئولیت‌های مختلفی دارد و الحاق یک سازمان وسیع با اهداف بلند با تشکیلات محدود وزارتخانه سازگار نیست.

در ادامه فلاحت پیشه نیز در موافقت با فوریت این طرح اظهار داشت: هر جا مجلس دارای نقش نظارتی بوده آنجا ما هم پیشرفت خوبی داشته ایم.

وی افزود: ما با تصویب این طرح بخشی از دولت را که از نظارت مجلس دور بوده است را زیر چتر نظارتی مجلس می آوریم.

براساس ماده واحده، طرح انتزاع سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از ریاست جمهوری و الحاق آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسامی، از تاریخ تصویب این قانون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تمام امکانات و نیروها از ریاست جمهوری منتزع و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی الحاق می گردد.

بر اساس تبصره ماده واحده این طرح نیز صنایع دستی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منتزع و با همه امکانات و نیروها به وزارت صنایع و معادن الحاق می‌گردد.

کد خبر 63343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز