گروه حوادث- جواد عزیزی: 8 ساعت عملیات پلیسی، سارقان مسلح بانک تجارت اهواز را که پس از سرقت 15 میلیون تومانی پا به فرار گذاشته بودند، به دام انداخت.

رنگ خودروی سارقان نقابدار تنها سرنخی بود که پلیس توانست با بررسی آن، سارقان را شناسایی و آنها را دستگیر کند.

ساعت 13 ظهر یکشنبه گذشته، 2 سارق نقابدار قدم به بانک تجارت واقع در دانشگاه کشاورزی اهواز گذاشتند و با تهدید اسلحه از کارمندان بانک خواستند موجودی گاوصندوق را در اختیار آنها بگذارند.

سارقان پس از آنکه یکی از کارمندان را مجبور کردند در گاوصندوق را باز کند، بیش از 15 میلیون تومان وجه نقد و چک مسافرتی را به سرقت بردند و برای آنکه کسی متوجه ماجرا نشود تمامی کارمندان را در انبار محبوس کردند و سپس با شلیک یک تیر هوایی به سرعت از بانک خارج شده و پا به فرار گذاشتند.

آغاز تحقیقات پلیسی

به‌دنبال فرار سارقان مسلح، ماجرا به پلیس گزارش شد و به دستور سرهنگ مختاری‌فرد- رئیس پلیس آگاهی خوزستان- تیم مبارزه با سرقت مسلحانه عازم محل سرقت شد.

کارآگاهان در نخستین اقدام به تحقیق از کارمندان بانک پرداختند و متوجه شدند مردان مسلح که هر دوی آنها نقاب به‌صورت داشتند پس از سرقت میلیونی، سوار بر یک خودروی پژو پا به فرار گذاشته‌اند.

با این سرنخ، تحقیقات برای ردیابی متهمان آغاز شد و کارآگاهان که تنها سرنخ موجود در این پرونده را رنگ خودروی سارقان می‌دیدند به شناسایی تمامی خودروهایی پرداختند که مدل و رنگ آنها با خودروی سارقان یکی بود.

از سوی دیگر با توجه به اینکه شعبه بانک مورد نظر در داخل دانشگاه قرار داشت و ورود افراد غریبه به آنجا امکان پذیر نبود، این فرضیه که سارقان به این دانشگاه رفت‌وآمد داشته‌اند پیش روی پلیس قرار گرفت و ماموران در ادامه تحقیقات به یکی از کارمندان دانشگاه مشکوک شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد از چند روز قبل در سر کار خود حاضر نشده اما 3 ساعت قبل از سرقت، یکی دیگر  از کارمندان بانک او را هنگام پرسه زدن در اطراف بانک دیده است.

وقتی مشخص شد این کارمند مرموز  چندی قبل سوار بر یک خودروی پژو با همان مشخصات مشاهده شده است، دستور بازداشت وی صادر شد و کارآگاهان ساعاتی بعد موفق شدند این مرد را در مسیر اهواز به اصفهان شناسایی و دستگیر کنند.

اعتراف به سرقت

با انتقال مرد جوان به اداره پلیس، وی که می‌دید چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارد با اعتراف به سرقت از بانک گفت: از آنجا که به پول نیاز داشتم همراه برادرم نقشه سرقت از بانک را طراحی کردم.

می‌دانستم وظیفه حفاظت از این بانک بر عهده حراست دانشگاه است و در ساعاتی خاص بانک هیچ نگهبانی ندارد. برای همین، من و برادرم به‌مدت 10 روز آنجا را زیر نظر گرفتیم و ساعاتی قبل نقشه سرقت را به اجرا درآوردیم. 

پس از اعترافات این مرد، ماموران با گذشت 8 ساعت از زمان سرقت موفق شدند همدست او را نیز دستگیر و به اداره پلیس منتقل کنند.

سرهنگ مختاری‌فرد با بیان این خبر گفت: پس از دستگیری دومین متهم، محل نگهداری اسلحه و پول‌های مسروقه نیز شناسایی شد و ماموران وجوه مسروقه را به بانک بازگرداندند.

وی با بیان اینکه متهمان در بازداشت به سر می‌برند، افزود: بررسی‌ها درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 63459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز