دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

گروه سیاسی: اسفندیار رحیم مشایی که به خاطر اظهارات اخیرش مبنی بر دوستی با مردم اسرائیل و اصرار بر تکرار مواضعش مورد انتقاد شدید نمایندگان مجلس قرار گرفته است

برای ارائه توضیحاتی درباره طرح تحقیق و تفحص از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کمیسیون فرهنگی حضور یافت.

با وجود اینکه حسن کامران، نماینده مردم اصفهان که بانی اصلی این طرح است در جلسه علنی سیزدهم شهریور، بند 5 طرح تحقیق و تفحص از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را که به اظهارات اخیر اسفندیار رحیم مشایی اشاره دارد، مهم‌ترین محور طرح دانسته بود، اما اعضای کمیسیون فرهنگی در جلسه دیروز رای به حذف این بند دادند. 

سید جلال یحیی‌زاده در گفت‌وگو با همشهری دلیل حذف بند مذکور را جلوگیری از پیش‌آمدن هرگونه شائبه سیاسی درباره طرح تحقیق و تفحص از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه مشایی با تمامی معاونانش در جلسه دیروز این کمیسیون حضور پیدا کرده بود، ادامه داد:‌‏ قرار بر این شد تا پاسخ‌‏های رئیس و معاونان سازمان میراث فرهنگی به اطلاع تمامی امضاکنندگان طرح تحقیق و تفحص از این سازمان برسد و پس از کسب نظر آنان، نظر نهایی کمیسیون نیز اعلام شود.

مشایی پیش از این نیز یک بار در 23 مرداد ماه برای توضیح درباره اظهارات اخیرش در کمیسیون فرهنگی مجلس حضور یافته بود. 

درآمد و هزینه سازمان میراث فرهنگی، علت کندی ایجاد فرصت‌های شغلی، میزان آثار تولید شده و نحوه تعامل سازمان با کشورهای همسایه، منطقه و جهان از بندهای دیگر طرح مذکور است.

گزارشی نرسیده است

پس از نزدیک به 4 ماه از گشایش مجلس هفتم، علی لاریجانی اولین نشست خود را با خبرنگاران در قالب ضیافت افطار برگزار کرد.

رئیس مجلس در این نشست که یکشنبه شب برگزار شد در پاسخ به سؤالی درخصوص مدرک تحصیلی کردان بیان داشت: گزارش کمیسیون آموزش هنوز به من تحویل داده نشده اما احتمالاً ظرف چند روز آینده به من داده خواهد شد.

به گزارش مهر، وی خاطر نشان کرد: به من گفته شده است که کمیسیون آموزش استعلام‌های لازم را انجام داده و گزارش مربوطه در حال جمع بندی است و اگر در اختیار من قرار بگیرد من هم در اختیار مجلس خواهم گذاشت.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه او فضای مجلس را برای استیضاح رئیس‌جمهوری مساعد دانسته است، گفت: سخنی که برخی رسانه‌ها از من نقل کرده‌اند شیرین کاری خبرنگاران است در حالی که من فقط گفته بودم براساس آیین‌نامه داخلی مجلس امکان استیضاح رئیس‌جمهوری وجود دارد اما به هیچ وجه مجلس به‌دنبال چنین چیزی نیست.

کردان و متکی در کمیسیون امنیت ملی

منوچهر متکی و علی کردان دیروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافتند.

به گفته مخبر کمیسیون امنیت ملی، وزیر خارجه برای پاسخ به سؤال داریوش قنبری نماینده ایلام، درباره کوتاهی این وزارتخانه نسبت به توسعه طلبی امارات و مداخله این کشور در امور داخلی ایران، در این کمیسیون حضور یافته بود.

کاظم جلالی ادامه داد: به‌دلیل قانع نشدن قنبری از توضیحات متکی سؤال نماینده ایلام به صحن علنی ارسال شد. 

وی یادآور شد: همچنین وزیر کشور و معاونانش در جلسه این کمیسیون حضور یافت و مجددا بر این موضوع که انتخابات ریاست‌جمهوری آینده با قانون فعلی انجام خواهد شد، تاکید کرد. این دیدگاه وزیر کشور با مخالفت اعضای کمیسیون مواجه شد.

کد خبر 63488

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز