مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خوردوهای تهران از تمدید مهلت معاینه فنی سرویس‌های مدارس تا 15 مهرماه خبر داد.

وحید نوروزی گفت: با توجه به این که داشتن برگه معاینه فنی برای سرویس مدارس اجباری است و در صورت نداشت آن، خودورهای متخلف در هفته اول مهرماه جریمه و در هفته دوم متوقف خواهند شد مهلت معاینه فنی سرویس‌های مدارس با تخفیف ویژه تمدید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران گفت: سرویس‌های مدارس برای دریافت برگه معاینه فنی باید تنها هزار و 200 تومان بپردازند یعنی از 83 درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

وی افزود: این درحالیست که اگر سرویس مدارس برگه معاینه فنی دریافت نکنند در هفته نخست مهرماه 7 هزار تومان جریمه می‌شوند و در هفته دوم نیز متوقف خواهند شد.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودورهای تهران در ادامه تصریح کرد: شهرداری تهران برای تخفیف ویژه معاینه فنی برای سرویس مدارس یارانه پرداخت می‌کند تا از این طریق بتوانیم نهایت همکاری را با راهنمایی و رانندگی داشته باشیم و به نوبه خود در حفظ ایمنی دانش‌آموزان و محیط‌زیست گامی برداشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که مقرر است تاکسی‌ها و ون‌ها به عنوان سرویس مدارس به دانش‌آموزان تهرانی خدمات‌رسانی کنند و خودروهای عمومی به محض تولید باید هر سه ماه یکبار مورد معاینه فنی قرار گیرند تقریبا برای همه سرویس‌های مدارس مراجعه به مراکز معاینه فنی الزامی است.

نوروزی در ادامه اظهار کرد: تاکنون یک پنجم خودروهایی که متقاضی سرویس مدارس بودند به دلیل نقص فنی شدید در سیستم ترمز و 33 درصد به دلیل دارا نبودن حد مجاز آلاینده مردود شده‌اند، یعنی خودورهایی که اگر مورد معاینه فنی قرار نمی‌گرفتند ممکن بود به عنوان سرویس مدارس جابه جایی دانش آموزان را عهده‌دار می‌شدند و سلامتی آن‌ها را با خطر مواجه می‌کردند و همچنین سبب آلودگی بیش از حد هوا می‌شدند.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودورهای تهران افزود: در صورتی که خودروهای شخصی بدون داشتن برگه معاینه فنی خودرو و بیمه شخص ثالث اقدام به جابه جایی دانش آموزان کنند، مسئول بروز هرگونه حادثه و مشکلی برای دانش آموزان در واقع اولیا و مدارس هستند که اجازه می‌دهند دانش آموزان با خودروهایی که وضعیت فنی آن‌ها به درستی مشخص نیست در سطح شهر تردد کنند.

وی همچنین در مورد ساعات کاری مراکز معاینه فنی گفت: در تمام روزهای ماه مبارک رمضان مراکز معاینه فنی از ساعت 8 تا 4 بعد از ظهر به شهروندان تهرانی خدمات رسانی خواهند کرد.

کد خبر 63537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز