شرکت آمازون در رقابت با شرکت اسپیس‌ایکس اعلام کرده است که دو ماهواره اینترنتی خود را در اواخر سال ۲۰۲۲ پرتاب خواهد کرد.

Bezos

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا دیلی‌میل نوشت این غول فناوری با این کار رسما رقابت خود در این زمینه را با شرکت‌های اسپیس ایکس و وان وب که پروژه‌های مشابه اینترنت ماهواره‌ای را پیش می‌برند، نشان داد. 

آمازون در تلاش برای پرتاب دو ماهواره اینترنتی خود، روز دوشنبه درخواست مجوز آزمایشی را در کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا ثبت کرد. براساس این درخواست آمازون قصد دارد اولین ماهواره‌های اینترنتی پروژه کویپر خود را در سال ۲۰۲۲ به مدار زمین بفرستد.

در این درخواست آمده است که آمازون می‌خواهد دو نمونه اولیه ماهواره خود به نام‌های KuiperSat-۱ و KuiperSat-۲ را سوار بر موشک آزمایشی RS۱ که بوسیله شرکت ABL Space Systems طراحی شده در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ پرتاب کند.

آمازون برای اولین بار پروژه کویپر خود را در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد. هدف این پروژه ارسال یک مجموعه شامل ۳ هزار و ۲۳۶ ماهواره به «مدار نزدیک زمین»(LEO) است و هنگامی که این ماهواره‌ها به آنجا رسیدند، دسترسی به اینترنت را برای مناطق محروم جهان افزایش خواهند داد.

این دو ماهواره‌ای که آمازون قصد پرتاب آنها را دارد در ارتفاع ۵۸۹ کیلومتری بالای زمین کار خواهند کرد. تاکنون شرکت وان وب ۳۲۲ ماهواره اینترنتی به مدار پرتاب کرده است و این در حالی است که اسپیس ایکس ۱۷۲۲ ماهواره استارلینک خود را تاکنون به مدار زمین فرستاده است. 

کد خبر 635555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha