سازمان جهانی بهداشت می‌کوید پوشش نابرابر واکسیناسیون کرونا و کاهش یافتن محدودیت‌ها اروپا را به «نقطه‌ای بحرانی» در پاندمی کرونا رسانده است.

covid

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در حالیکه شمار موارد عفونت کرونا در اروپا دارد از رکوردهای پیشین می‌گذرد و پیش‌بینی می‌شود تا ماه فوریه (اسفند) ۵۰۰۰۰۰ مورد بیشتر مرگ رخ دهد.

هانس کلوگ، رئیس منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت همه ۵۳ کشور واقع در این منطقه مواجه «با تهدید واقعی اوج‌گیری دوباره شیوع کرونا هستند یا از هم اکنون با آن درگیر هستند» و از دولت‌ها خواست که اقدامات بهداشتی اجتماعی و عمومی برای مهار کرونا را ادامه دهند یا دوباره برقرار کنند.

کلوگ گفت: «ما بار دیگر در کانون پاندمی کرونا قرار داریم. با توجه به گیری اوج‌گیری دوباره گسترده عفونت‌ها، من از همه مقامات بهداشتی درخواست می‌کنم تا درباره کاهش یا برداشتن اقدامات محدودکننده تجدیدنظر کنند.» او گفت حتی در کشورهای با پوشش بالای واکسیناسیون نیز نباید محدودیت‌ها برداشته شوند.

کلوگ گفت: «پیام همیشه این بوده است. واکسن‌ها چیزی را که وعده داده‌اند انجام می‌دهند، یعنی پیشگیری از موارد شدید بیماری و به خصوص مرگ‌های ناشی از آن... اما واکسیناسیون در صورتی قدرتمندترین ابزار ما است که در کنار اقدامات بهداشت عمومی و اجتماعی انجام شود.»

مقامات سازمان جهانی بهداشت در اروپا می‌گویند کشورهایی که اغلب اقدامات محدودکننده را برداشته‌اند، دچار اوج‌گیری دوباره عفونت‌ها شده‌اند.

به گفته‌ آنها، گرچه واکسیناسیون میزان بستری شدن و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را کاهش می‌دهند، اما اگر محدودیت‌ها به کلی برداشته شوند، با افزایش شدید میزان کل عفونت‌ها باز شمار افرادی که کارشان به بیمارستان می‌کشد یا به علت کرونا می‌میرند، قابل‌توجه خواهد بود.

منطقه اروپا در هفته گذشته شاهد افزایش ۶ درصد موارد جدید عفونت در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن بود و ۱.۸ میلیون مورد جدید عفونت در آن گزارش شد. شمار مرگ‌ها در همین دوره زمانی ۱۲ درصد افزایش یافت

کد خبر 635880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha