به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران به بیان برنامههای معاونت متبوع خود پرداخت و گفت: متاسفانه در ۶ محوری که برای بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفتهاید اسمی از معاونت فنی و عمرانی نیست. این در حالی است که در قانون وظایف شهرداریها، ساخت معابر و زیرساختها و همچنین نگهداشت آنها جزو وظایف اصلی شهرداریهاست که به معاونت فنی و عمرانی محول شده است.
وی گفت: همچنین طراحی و اجرای پروژههای کلان، مرمت و بازسازی پلها، تونلها و تقاطعها و همچنین هدایت و نظارت بر یکپارچگی عملیات عمرانی جزو وظایف این معاونت است؛ اما میبینیم که از سال ۹۴ بررسی و پایش تقاطعها و پلها صورت نگرفته و بسیاری از آنها به مرمت و بازسازی نیاز دارند.
شعبانی با بیان اینکه ما تکالیفِ زمینمانده زیادی داریم، گفت: در برنامه دوم و سوم توسعه اجرای برخی از تکالیف مغفول مانده است و بر همین اساس است که ۲۶ پروژه مانده داریم و باید اولویت اجرای پروژهها را به مهمترین آنها که بر زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد، بگذاریم.
وی با بیان اینکه شهردار تهران در بازههای زمانی متعدد اعم از ۶ ماهه، یک ساله و نهایتا ۴ساله وظایف کاری به ما محول کرده است، گفت: اولویت ما اتمام پروژههای نیمهتمام است. به عنوان مثال، پروژه شهید شوشتری ۱۲ سال است که نیمهکاره مانده است. از سوی دیگر اجرای پروژههای تقاطعی و بزرگراهی را در دستور کار قرار دادهایم.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه ما برای اجرای پروژه های جدید دو شرط داریم، تصریح کرد: تکمیل پیوست های مطالعاتی و همچنین تامین اعتبار ۲ شرط اجرای پروژه های جدید هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه پروژه LRT (قطار برقی) بزرگراه همت، خرازی و زینالدین را در دستور کار قرار میدهیم، گفت: ساخت تونل شهید متوسلیان و اتصال بزرگراه امام علی به آزادراه تهران - شمال به شرط تامین فاینانس محقق میشود.
شعبانی با بیان اینکه بودجه معاونت فنی و عمرانی ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: این در حالی است که ما برای انجام پروژهها و برنامههایمان در ۴ سال به ۷۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که نمیگوییم به صورت نقد پرداخت شود اما میتوانیم به روشهای مختلف آن را تامین کنیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به پروژه LRT گفت: این پروژه میتواند ۳ بزرگراه را به طول ۵۰ کیلومتر پوشش دهد و در یک مقاطعی دوطبقه خواهد شد که از پایانه شرق آغاز میشود و تا شهربازی هزار و یک شهر امتداد خواهد داشت و ۵۰ ایستگاه دارد و میتوان ظرف یک ساعت با سرفاصله مشخص این مسیر را طی کرد و تقریبا ۲۵ مرکز اصلی شهر را دربر میگیرد.
وی با بیان اینکه امکان ساخت، نصب و اجرای این پروژه در ایران وجود دارد، گفت: طبق مطالعات، نیمی از این پروژه به رفع معارض نیاز ندارد و محدودیت اجرایی و معارض نداریم و میتوانیم با سرعت ادامه دهیم اما یک میلیارد یورو اعتبار لازم دارد که مطالعات اقتصادی آن نشان میدهد در یک بازه زمانی مشخص به سودآوری میرسد.
وی با بیان اینکه از صیاد تا شیخ فضلالله اوج ترافیک است که در این مقطع LRT دوطبقه میشود، گفت: ما ۲ پروژه شهید شوشتری و همچنین اتصال یادگار امام به بزرگراه بروجردی و اتصال به مسیر تهران – ساوه را نیز به عنوان اولویت در دستور کار قرار دادهایم.
نظر شما